صفحه اصلی / اخبار داخلی / فدراسیون گردشگری ایران تشکیل می‌شود
فدراسیون گردشگری ایران تشکیل می‌شود - تصویر 1

فدراسیون گردشگری ایران تشکیل می‌شود

ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 19/اردیبهشت/1399

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه مقدمات اجرایی تشکیل فدراسیون گردشگری زیر نظر اتاق ایران در حال اجراست، اظهار داشت: منتظر هستیم تا هیات‌رئیسه اتاق ایران پس از ارزیابی موضوع، نظرات خود را مطرح کند و به جمع‌بندی برسیم.

"علی‌اکبر عبدالملکی" در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 17 انجمن و تشکل از بخش‌های مختلف حوزه گردشگری از جمله هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی، تورگردانان، راهنمابان گردشگری، ایرلاین‌ها، گردشگری الکترونیک، حمل و نقل ریلی، مناطق آزاد و ویژه، بوم‌گردی، صنایع دستی و ... در اتاق بازرگانی دارای جایگاه و ساز و کار مشخص هستند و تشکیل فدراسیون گردشگری می‌تواند هماهنگی بیشتر در اجرای موضوعات مختلف را در پی داشته باشد.

"عبدالملکی" بیان داشت: البته در ابتدای کار مقاومت‌هایی با پیشنهاد کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مبنی بر تشکیل فدراسیون گردشگری، صورت گرفت اما پس از برگزاری جلسات متعدد با فعالان گردشگری و با رایزنی‌های انجام شده، هم‌اکنون اکثریت تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های فعال در صنعت گردشگری ایران از این موضوع استقبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: مخالفین و منتقدین این موضوع در ابتدای امر عقیده داشتند که تشکیل فدراسیون گردشگری، باعث تضعیف جایگاه و قدرت آنها خواهد شد اما اکنون متقاعد شده‌اند که بالعکس از این طریق می‌توانند یکپارچگی و انسجام بیشتری داشته باشند و در مجامع مختلف از حق و حقوق خود دفاع کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران به نمونه‌ای از تشکیل فدراسیون‌ها زیر نظر اتاق ایران در گذشته اشاره کرد و گفت: 540 تشکل و انجمن در بخش‌های مختلف زیرنظر اتاق ایران حضور دارند که اکثریت آنها نیز در بخش صادرات فعالیت می‌کنند. اتاق بازرگانی است ایران پس از تشکیل فدراسیون صادرات، موفق شد تا آن را بین‌المللی و به کنفدراسیون صادرات، تبدیل کند.

این فعال صنعت گردشگری کشور در ادامه گفت: صنعت گردشگری 12 سال است که دارای جایگاه و کمیسیون در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی است و در حال حاضر که وزارت گردشگری نیز در دولت تشکیل شده، می‌توانیم با قدرت بیشتری رو به جلو حرکت کنیم.

"علی‌اکبر عبدالملکی" در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ایجاد صندوق حمایت از گردشگری، یکی دیگر از اهداف و برنامه‌های کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی به منظور حمایت از فعالان و ذی‌نفعان این بخش است. 

وی با اشاره به دلایل و ضرورت‌های ایجاد صندوق حمایت از گردشگری، گفت: تا چه زمانی باید دست به دعا باشیم که دولت برای حمایت از ما کاری انجام دهد و آیا پس از اتمام بحران کرونا، برای مقابله با دیگر بحران‌های احتمالی برنامه‌ای داریم؟

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در ادامه توضیح داد: وقتی که صندوق حمایت از گردشگری تشکیل شود، هر یک از ذی‌نفعان بخش گردشگری می‌توانند در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند و اتاق بازرگانی نیز به نسبت این سرمایه‌گذاری، چندین برابر کمک خواهد کرد. در مرحله بعدی و پس از ثبت رسمی صندوق حمایت از گردشگری و تبدیل آن به شهرک سهامی عام و عرضه آن در بورس و فرابورس، تمامی مردم می‌توانند در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند.

"علی‌اکبر عبدالملکی" بخش پایانی اظهارات خود را به پیشنهاد تشکیل بانک ایده در حوزه صنعت گردشگری اختصاص داد و گفت: با راه‌اندازی این بانک ایده، تمامی فعالان گردشگری می‌توانند ایده‌های پیشنهادی خود را مطرح کنند و اتاق بازرگانی نیز در مقابل این ایده‌ها را خریداری می‌کند و یا با حمایت از ایده‌پردازان، آن را به مرحله اجرایی می‌رساند.

وی افزود: بسیاری از افراد فعال در بخش‌های مختلف گردشگری کشور با وجود فکر و ایده‌های خوب، بی‌نظیر و خلاقانه، بنابر دلایلی ناشناس و گمنام مانده‌اند که تشکیل بانک ایده می‌تواند به این گروه از افراد کمک کند تا نقش موثرتری را ایفا کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در پایان گفت: اجرایی شدن این سه پیشنهاد یعنی تشکیل فدراسیون گردشگری، صندوق حمایت از گردشگری و بانک ایده گردشگری در نهایت می‌تواند نقش و تاثیرگذاری فعالان و ذی‌نفعان این بخش را متحول و از هر گونه احتیاجی به دولت، بی‌نیاز کند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...