صفحه اصلی / اخبار داخلی / عدم وجود زمین؛ مهمترین مشکل برای ساخت هتل‌ پنج ستاره در شهر جهانی یزد
عدم وجود زمین؛ مهمترین مشکل برای ساخت هتل‌ پنج ستاره در شهر جهانی یزد - تصویر 1

عدم وجود زمین؛ مهمترین مشکل برای ساخت هتل‌ پنج ستاره در شهر جهانی یزد

ایجاد شده: 24/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1398

به گزارش هتل‌نیوز، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، چالش اصلی احداث هتل‌های پنج ستاره جدید در این استان را عدم دسترسی به زمین مناسب، عنوان کرد و اظهار داشت: بر خلاف تصور بسیاری از مسئولان، برای ایجاد هتل‌های پنج ستاره در یزد، سرمایه‌گذار داریم اما زمین برای ایجاد هتل نداریم.

"سید مصطفی فاطمی‌کیا" بزرگترین مشکل گردشگری یزد را در زمینه صنعت هتلینگ معرفی کرد و با اشاره که این شهر جهانی هتل پنج ستاره خوبی ندارد، اظهار داشت: این مشکل جدی باید برطرف شود زیرا که این صنعت به یقین صنعت گردشگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

"فاطمی‌کیا" ضمن ابراز این مطلب، گفت: متاسفانه زمین‌های دولتی در خارج از محدوده بافت تاریخی و حتی خارج از شهر هستند که برای ایجاد هتل مناسب نیستند.

وی افزود: از سوی دیگر زمین‌های داخل بافت تاریخی شهر نیز درگیر مسائلی مانند چند مالکیتی و موروثی بودن هستند و امکان سرمایه‌گذاری در این زمین‌ها برای ایجاد هتل‌های بزرگ وجود ندارد.

"هما خورشیدی" معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد نیز با تاکید بر اینکه شهر جهانی یزد هتل پنج ستاره‌ای با خدمات استاندارد هتل‌های پنج ستاره ندارد، اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی صنعت گردشگری یزد به ویژه در ایام پیک سال، کمبود هتل‌های مدرن و چهار و پنج ستاره است.

معاون گردشگری یزد، تمایل گردشگران خارجی به اقامت در هتل‌های مدرن را محسوس دانست و افزود: یزد از نظر زیرساختی دارای 96 هتل و هتل‌آپارتمان است ولیکن تعداد بسیار محدودی، مدرن هستند.

وی همچنین گفت: استان یزد دارای 98 اقامتگاه بوم‌گردی است که این مراکز به دلیل راحت و کم هزینه بودن، بیشتر مورد پسند گردشگران داخلی و همچنین سرمایه‌گذاران است.

معاون گردشگری استان یزد در پایان گفت: دو نقطه از شهر برای ایجاد هتل‌های پنج ستاره در نظر گرفته شده است که امیدواریم مورد استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار گیرد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...