صفحه اصلی / اخبار داخلی / عجایب تلخ آزادراه تهران - شمال
عجایب تلخ آزادراه تهران - شمال - تصویر 1

عجایب تلخ آزادراه تهران - شمال

ایجاد شده: 5/آبان/1402       آخرین ویرایش: 5/آبان/1402

به گزارش تور نیوز ؛ مسافران «شمال» هیچ‌وقت قرار نیست، «سفر راحت» به قصد تفریح و گردش را تجربه کنند؛ نه آن زمان که آزادراهی نبود و نه الان که تقریبا حدود سه‌چهارم آزادراه تهران - شمال زیر بار تردد قرار دارد.

از تابستان امسال که مسیر رفت «قطعه۲» آزادراه افتتاح شد، تا همین آخرهفته پاییزی، در همه آخرهفته‌ها، مسافران شمال، ساعت‌ها در مسیر، «متوقف» می‌مانند.

آیا، این آزادراه است یا «یک خیابان معمولی شبیه معابر تهران»؟

این سوال از آنجا مطرح است که از بعداز افتتاح قطعه۲، «حدفاصل قطعه یک تا قطعه ۲، در آخرهفته‌ها، توسط پلیس تبدیل به چراغ راهنمایی می‌شود!»

چهارشنبه‌ شب‌ها، قبل از تونل ۱۸، پلیس، جلوی حرکت خودروها را می‌گیرد و هر ۳۰ دقیقه یکبار اجازه می‌دهد حدود ۳۰ تا ۴۰ خودرو وارد قطعه۲ شوند و دوباره جلوی حرکت را می‌گیرد.

طول ترافیک پشت «ایست پلیس» به نیمه‌های قطعه یک کشیده می‌شود و حدود یکساعت، مسافران باید پشت «چراغ قرمز نامرئی وسط آزادراه» انتظار بکشند تا اجازه حرکت به‌ آنها داده شود.

این مدل مدیریت ترافیک آزادراه «شمال» به خوبی بیانگر «تبعات بهره‌برداری نیمه و نصفه» است بطوریکه، «درست شدن قیف ترافیکی در انتهای قطعه۲ (بعداز تونل البرز) ناشی از اتصال آزادراه گشاد به جاده تنگ»، شرایطی را رقم می‌زند که پلیس برای رهایی از آن مجبور شده در وسط مسیر جلوی خودروها را بگیرد تا قیف درست نشود. 


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...