صفحه اصلی / اخبار داخلی / ظرفیت حدود ۹۰ درصد هتل‌های اصفهان تکمیل شد
ظرفیت حدود ۹۰ درصد هتل‌های اصفهان تکمیل شد - تصویر 1

ظرفیت حدود ۹۰ درصد هتل‌های اصفهان تکمیل شد

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400

به گزارش هتل نیوز ، " مهدی زاهدی‌پور " معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان روز دوشنبه با بیان اینکه‌ کرونا بیشترین آسیب را به بخش گردشگری وارد کرد، افزود: در استان اصفهان 70 هتل یک تا پنج‌ ستاره، 80 مهمانپذیر و ۵۰۰ خانه بومگردی وجود دارد که در دوران‌ شیوع کرونا از ظرفیت آنها کمتر استفاده می‌شد و اکنون وضعیت مناسبی از نظر پذیرش گردشگر دارند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۰۰ آژانس مسافرتی، افزون بر ۳۰ تا ۴۰ آژانس تعطیل شده‌اند که امید می‌رود با رونق گردشگری و ورود گردشگر به استان شاهد راه‌اندازی دوباره این آژانس‌ها باشیم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان درباره پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری بدون ذکر میزان تسهیلات پرداخت شده اظهار داشت: متقاضیانی که‌ برای دریافت تسیهلات با مشکل مواجه شده‌اند می‌توانند به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مراجعه کنند تا مشکل‌ آنان رفع شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی برخی بانک‌های عامل از پرداخت تسهیلات خودداری کردند، ادامه داد: طبق دستورالعمل مربوطه در بند الف تبصره ۱۸ برای صنایع دستی ۱۲۶ میلیارد تومان و برای گردشگری ۲۶۶ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که از طریق بانک‌ها پرداخت شود که با تاسف هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و بانک‌ها همکاری ندارند.

زاهدی‌پور افزود: صندوق کار آفرینی امید از تبصره ۱۸ تسهیلات با کارمزد چهار تا ۹ درصد برای مناطق روستایی، ۹ تا ۱۴ درصد برای شهرهای کمتر توسعه یافته و ۱۸ درصد برای شهرهای بزرگ پرداخت می‌کند.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: یکی از چالش‌ها پیش روی صنعت گردشگری بحث زمین‌های واگذاری ملی است که تاسیسات در آنها لحاظ شده اما هنوز سند واگذاری ندارند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...