صفحه اصلی / اخبار داخلی / طرح گردشگری دریاچه اوان، از دریاچه فاصله دارد
طرح گردشگری دریاچه اوان،  از دریاچه فاصله دارد - تصویر 1

طرح گردشگری دریاچه اوان، از دریاچه فاصله دارد

ایجاد شده: 8/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 8/اردیبهشت/1400

به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، " علیرضا خزائلی " مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین گفت: هیچ نوع اتفاق غیرقانونی در این منطقه رخ نداده و سرمایه‌گذار با رعایت تشریفات انتخاب شده است، واگذاری زمین به وی نیز در قالب قراردادهای اجارهٔ واگذاری از طریق مراجع ذیصلاح انجام شده است، ضمن این‌که کلیهٔ مجوزها و مصوبات لازم اخذ شده و فرآیند قانونی خود را طی می‌کند.

وی افزود: ما روز گذشته با حضور نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، بخشدار، رئیس شورای روستا و جمعی از معتمدین روستا جلسه‌ای داشتیم و سوءتفاهمات پیش آمده در این موضوع را برطرف کردیم.

خزائلی اظهار کرد: نکتهٔ حائز اهمیت این است که بنا نیست در حاشیهٔ این دریاچه هیچ‌گونه ساخت و سازی انجام شود و مکانی که به این منظور به سرمایه‌گذار واگذار شده در طی فرآیند قانونی انجام شده، خارج از حریم دریاچه بوده و از نظر ارتفاع و بعد مسافت نیز چند صد متر با دریاچه فاصله دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در ادامه عنوان کرد: زمین واگذار شده دولتی بوده و جزو اراضی ملی محسوب می‌شود که در قالب قراردادهای اجاره واگذار شده، سرمایه‌گذار نیز طی فرآیند قانونی از طریق فراخوان انتخاب شده است، ضمن این‌که انتخاب سرمایه‌گذار صرفاً به عهدهٔ یک دستگاه نیست و چندین دستگاه در این جریان نقش دارند و مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی در انتخاب سرمایه‌گذار دخیل بوده‌اند.

دریاچهٔ اوان هشتادمین اثر طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست میراث طبیعی ایران قرار دارد. این دریاچه در محدودهٔ منطقهٔ حفاظت شدهٔ الموت شرقی استان قزوین قرار واقع شده و در 75 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...