صفحه اصلی / اخبار خارجی / ضربه مهلک موج دوم کرونا در هند به گردشگری کشمیر
ضربه مهلک موج دوم کرونا در هند به گردشگری کشمیر - تصویر 1

ضربه مهلک موج دوم کرونا در هند به گردشگری کشمیر

ایجاد شده: 16/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 16/اردیبهشت/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری میراث آریا، به گفته مسئولان گردشگری محلی، فصل گردشگری از اکتبر سال گذشته به تدریج روند افزایشی مناسبی را در پیش گرفته بود. بارش شدید برف در زمستان گذشته هزاران گردشگر را به کشمیر، به‌ویژه منطقه گلمارگ، جذب کرد، جایی که رویداد بزرگ ورزشی «خلو هند» توسط دولت برگزار شد. افتتاح باغ لاله در ماه مارس سال جاری هم باعث افزایش بیشتر هجوم بازدیدکنندگان به این منطقه شد.

رئوف ترامبو، رئیس اتحادیه تورهای ماجراجویی کشمیر، گفت: «ما در ماه نوامبر و دسامبر سال گذشته با ورود گردشگران می‌توانستیم پرتویی از امید را ببینیم. همه سهامداران خوشحال بودند. از ژانویه تا مارس چنین بود و تقاضای زیادی برای اقامت در گلمارگ داشتیم. تمام اقامتگاه‌ها تا آوریل رزرو شده بود و صنعت گردشگری در وضعیت مطلوبی قرار داشت.»

آقای ترامبو اضافه کرد:‌ «صنعت گردشگری یکی ار ارکان مهم اقتصاد محسوب می‌شود و پتانسیل زیادی برای اشتغال‌زایی هزاران نفر دارد. ما انتظار داشتیم در ماه‌های آینده گردشگران زیادی را جذب کنیم، اما موج دوم کووید ۱۹ در کشور اوضاع را تغییر داده است. همه ذینفعان از جمله هتلداران، صاحبان قایق‌های مسکونی، آژانس‌های مسافرتی‌، صاحبان شیکارا (نوعی قایق چوبی سنتی) و... به دلیل لغو ۹۰درصدی رزروها در این دره نگران هستند. فقط آن دسته از گردشگرانی که قبلاً برای ماه آوریل رزرو خود را انجام داده بودند، به کشمیر سفر کردند که تعدادشان بسیار کم بوده است».

به گفته راتنا، یکی از گردشگرانی که به کشمیر سفر کرده است، این دره از آنچه انتظار داشته زیباتر بوده است، اما او نتوانسته تمام و کامل از آن لذت ببرد، چون از شیوع کرونا می‌ترسیده است. راتنا می‌گوید: «دره واقعا زیباست. اما من به دلیل Covid-۱۹ ترسیده‌ام. همه جا محدودیت‌های جلوگیری از شیوع کرونا رعایت می‌شود. در همه جا امکانات ضدعفونی وجود دارد.»

زولیفکار، یکی از مسئولان یک آژانس مسافرتی در کشمیر، عنوان کرد: «بعد از اکتبر و نوامبر سال گذشته، تعداد زیادی از گردشگران به اینجا آمده بودند. حتی به دلیل ازدحام زیاد گردشگران، منطقه با کمبود محل اقامت مواجه شده بود. پروتکل‌های کرونا به طور دقیق در اینجا اجرا می‌شود و همه هتل‌ها، رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها آنها را رعایت می‌کنند، اما بعد از موج دوم کرونا در هندوستان، ورودی گردشگران تقریباً ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است».

بلال احمد، صاحب یک  قایق مسکونی در کشمیر، گفت: «تعداد گردشگران ورودی به کشمیر بعد از بارش برف در ماه دسامبر هر روز بیشتر می‌شد، اما در ماه آوریل، به خاطر افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور همه‌ چیز تغییر کرد و حالا همه‌جا سوت و کور است».


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...