صفحه اصلی / اخبار داخلی / صنعت گردشگری عاملی موثر بر سیاست، اقتصاد و اشتغال کشورهاست
صنعت گردشگری عاملی موثر بر سیاست، اقتصاد و اشتغال کشورهاست - تصویر 1

صنعت گردشگری عاملی موثر بر سیاست، اقتصاد و اشتغال کشورهاست

ایجاد شده: 2/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 2/خرداد/1397

دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکل‌های گردشگری کشور، شب گذشته با حضور روسای تشکل‌های گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد.

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در این نشست، اظهار داشت: صنعت گردشگری در تمامی کشورهای دنیا عاملی موثر در سیاست، اقتصاد و اشتغال است. برای مثال در کشور ترکیه، رئیس‌جمهور فقط برای حفظ منافع ملی و از دست ندادن میلیون‌ها گردشگر مجبور به عذرخواهی از رئیس‌جمهور روسیه می‌شود.

مهندس “محمد محب‌خدایی” ابراز داشت: در دنیای امروزی گردشگری به عنوان یک صنعت فرابخشی شناخته می‌شود. در کشور مالزی تمامی بخش‌ها با وزارت گردشگری پیوستگی دارند و هر تصمیمی بایستی با هماهنگی وزارت گردشگری باشد ولیکن در ایران هیچ حمایتی از این صنعت نشده است.

وی در خصوص تشکیل وزارت گردشگری نیز گفت: اگر قرار باشد صرفا نام سازمان به وزارتخانه تغییر پیدا کند هیچ اثر و نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. بنابراین بیش از هر چیز نیازمند آسیب‌شناسی قوانین و مقررات موجود در حوزه گردشگری هستیم.

معاون گردشگری کشور ضمن تقاضا از نمایندگان مجلس جهت تصویب قوانین قوی در زمینه صنعت گردشگری، اظهار داشت: امیدوارم در آینده شاهد این باشیم که قانون‌گذاری پلی باشد برای تردد تمامی ذی‌نفعان گردشگری در حوزه‌های مختلف نظیر گردشگری سلامت، گردشگری غذا و …

وی همچنین گفت: امیدوارم ورای هر تصمیمی که برای صنعت گردشگری اتخاذ می‌شود، نگاه به این صنعت علمی، تخصصی، فراتر از یک حوزه خاص و به عنوان جایگزینی برای صنعت نفت باشد.

وی در پایان در خصوص نرخ مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری، گفت: از کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که نرخ مالیات بر ارزش افزوده تمامی تاسیسات گردشگری را به صورت ترجیحی، محاسبه کند.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...