صفحه اصلی / اخبار داخلی / صنعت گردشگری در شرایط خشکسالی قرار دارد و نیازمند کمک فوری است
صنعت گردشگری در شرایط خشکسالی قرار دارد و نیازمند کمک فوری است - تصویر 1

صنعت گردشگری در شرایط خشکسالی قرار دارد و نیازمند کمک فوری است

ایجاد شده: 6/اسفند/1398       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1398

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به آمار بالای کنسلی قطار، هواپیما و تور به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، در خصوص بلاتکلیفی سفرهای نوروزی گفت: مردم اصلی‌ترین تصمیم‌گیرنده و مختار هستند که انتخاب کنند که در این شرایط به سفر بروند یا نروند.

"حرمت‌الله رفیعی" در رابطه با خودداری برخی از آژانس‌های مسافرتی از بازگرداندن وجه ضمانت پرداختی به گردشگران پس از انصراف از سفر به دنبال شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: همه آژانس‌ها و دفاتر تحت نظر این تشکل، برابر با بخشنامه‌های وزارت گردشگری و سازمان هواپیمایی کشوری و در صورت انصراف مسافر، وجه ضمانت را برمی‌گردانند و تا به حال تخلفی گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: برای مثال فقط در استان مرکزی یک آژانس در یک روز، 30 میلیون تومان برگشت پول داشته و طبعاً متضرر شده است.

"رفیعی" ابراز داشت: زمانی که مردم بلیت هواپیما یا هتل را از آژانس خریداری می‌کنند، پول آن مستقیم به شرکت قطارهای مسافربری و ایرلاین‌ها واریز می‌شود اما در صورت انصراف، آژانس برابر با مقررات کنسلی در بخشنامه‌ها، پول مسافر را برمی‌گرداند ولیکن پول واریز شده به حساب شرکت قطارها یا ایرلاین با تاخیر به آژانس برگردانده می‌شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در ادامه گفت: ما شش ماه کم کاری در کشور داشتیم. همه امیدمان به کسب درآمد و سود در تعطیلات بود اما حالا با این شرایط، خسارت دیگری به آژانس‌های مسافرتی وارد شده است. این در شرایطی است که خسارت‌های قبلی نیز هنوز جبران نشده است.

"حرمت‌الله رفیعی" در پایان، شرایط فعلی گردشگری کشور را همانند خشکسالی توصیف کرد و گفت: دولت باید کمک کند. چطور می‌توانند به بخش کشاورزی کمک کنند. گردشگری هم به کمک فوری نیاز دارد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...