صفحه اصلی / اخبار داخلی / صدور مجوز فعالیت هاستل توسط پلیس / متقاضیان به اداره اماکن مراجعه کنند
صدور مجوز فعالیت هاستل توسط پلیس / متقاضیان به اداره اماکن مراجعه کنند - تصویر 1

صدور مجوز فعالیت هاستل توسط پلیس / متقاضیان به اداره اماکن مراجعه کنند

ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1398

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از صدور مجوز احداث هاستل توسط پلیس پایتخت با هدف جذب گردشگر و توریست، خبر داد.

سرهنگ "تقی افرند" ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: در حال حاضر نیز در ایران هاستل داریم ولیکن در همان مکان میهمان‌پذیرها هستند و این طور نیست که مکان خاصی تحت عنوان هاستل، فعالیت کند.

"تقی افرند" ابراز داشت: هاستل یک واژه بین‌المللی است و در خارج از کشور به برخی واحدهای پذیرایی و اقامتی اطلاق می‌شود که به دلیل قیمت پایین‌تر نسبت به هتل‌ها، بسیار پر مخاطب هستند.

وی در خصوص چرایی فعالیت هاستل‌ها در ایران، گفت: خارجی‌هایی که به ایران می‌آیند به دنبال جایی با نام هاستل بودند و از آنجایی که ما چنین چیزی در ایران نداشتیم، این افراد برای اقامت خود دچار مشکل می‌شدند.

وی افرود: در ایران به جای هاستل‌ها، اماکنی با نام میهمان‌پذیر داریم و با صحبت‌هایی که با اصناف داشیم، یک مصوبه در راستای قوانین جمهوری اسلامی برای فعالیت هاستل‌ها در ایران، تصویب کردیم.

سرهنگ افرند در رابطه با نحوه فعالیت هاستل‌ها در ایران، گفت: بر اساس این مصوبه، مقرر شد تا میهمان‌پذیرهایی که در تهران و دیگر شهرهای کشور، مجوز و در زیر ساختمانشان هم فضایی برای احداث هاستل دارند با اخذ مجوزهای لازم و راه‌اندازی هاستل در همان میهمان‌پذیر، اقدام به درج نام هاستل و پذیرش میهمان کنند.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، بیان داشت: با این کار هم می‌توانیم گامی برای جذب توریست داشته باشیم و هم برای اقامت افراد خارجی که در ایران به دنبال هاستل هستند، اقدام مثبتی انجام دهیم.

وی استفاده از هاستل را صرفا برای افراد خارجی و توریست‌ها مجاز دانست و افزود: قیمت هاستل‌‌ها بسیار کمتر از هتل است و به دلیل اینکه هزینه سفر را برای توریست‌ها پایین می‌آورد از محبوبیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: فعالیت هاستل‌ها برابر با قانون جمهوری اسلامی است و همان شرایطی که بر هتل‌ها و میهمان‌پذیرها حاکم است بر هاستل‌ها نیز حاکم می‌شود و زن و مرد در شرایطی می‌توانند از هاستل استفاه کنند که محرم همدیگر باشند.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پایان گفت: میهمان‌پذیرهایی که شرایط ایجاد هاستل را داشته باشند، می‌توانند به اماکن مراجعه کنند و با تائید صلاحیت و آموزش‌های لازم، اقدام به ایجاد هاستل کنند.

این در حالیست که "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور، روز گذشته و در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، اظهار داشت: هاستل در مصادیق تاسیسات گردشگری کشور تعریف نشده است و هر نوع فعالیتی با این عنوان، غیرقانونی و غیرمجاز تلقی می‌شود و قابل برخورد خواهد بود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...