صفحه اصلی / اخبار داخلی / اعطای مجوز راه‌اندازی دفتر خدمات مسافرتی و صدور بلیط توسط وزارت گردشگری با راه‌اندازی پنجره واحد
اعطای مجوز راه‌اندازی دفتر خدمات مسافرتی و صدور بلیط توسط وزارت گردشگری با راه‌اندازی پنجره واحد - تصویر 1

اعطای مجوز راه‌اندازی دفتر خدمات مسافرتی و صدور بلیط توسط وزارت گردشگری با راه‌اندازی پنجره واحد

ایجاد شده: 8/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 8/مرداد/1399

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری کشور از تعریف پنجره واحد در روند اصلاح آئین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی، خبر داد و اظهار داشت: با این اقدام، صدور مجوز راه‌اندازی دفتر خدمات مسافرتی ( بند ب ) و نیز صدور بلیط ( بند الف ) از طریق وزارت گردشگری انجام خواهد گرفت.

"ولی تیموری" ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: در موضوع بازنگردی آئین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مصوب هیات وزیران، دو تغییر اصلی و بنیادی مدنظر قرار گرفته است.

"تیموری" ابراز داشت: اولین تغییر، اصلاح و بروزرسانی مصوبه دولت از حیث تخصصی است به نحوی که آئین‌نامه جدید جوابگوی نیازهای امروز و آینده صنعت گردشگری در زمینه برقراری ارتباط میان ارائه‌کنندگان و استفاده‌کنندگان خدمات گردشگری باشد و انواع خدمات اعم از موضوعی و شکلی را در بستر حقیقی یا مجازی شامل شود. 

وی افزود: دومین تغییر، اصلاح آئین‌نامه مذکور با رویکرد ایجاد هماهنگی بیش از پیش میان متولیان اجزای مختلف خدمات سفر، تسهیل و کاهش بروکراسی و فرآیندهای مالی و اداری برای فعالان این حوزه را شامل می‌شود. 

معاون گردشگری کشور ادامه داد: در حال حاضر برای فعالیت یک دفتر خدمات مسافرتی، سه مجوز شامل مجوز فعالیت ( بند ب )، صدور بلیط ( بند ب ) و فعالیت تورهای زیارتی ( بند پ ) از سوی سه ارگان وزارت گردشگری، سازمان هواپیمایی و سازمان حج و زیارت لازم است.

وی تصریح کرد: به منظور تسهیل‌گری و تسریع در صدور مجوزهای مورد نیاز، موضوع ادغام مجوزها در هیات مقررات‌زدایی کسب و کارهای گردشگری که ذیل وزارت اقتصاد و دارایی فعال است، مطرح و مصوب شد با تعریف پنجره واحد خدمات، مرجع اصلی صدور مجوزهای لازم برای فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به وزارت گردشگری سپرده شد.

این مقام مسئول همچنین گفت: بررسی روند فعالیت کشورهای موفق و پیشتاز در عرصه گردشگری نشان از تعریف فرآیندهای کوتاه و سریع برای حضور فعالین و علاقه‌مندان به این حوزه دارد و کلیه قوانین موجود در راستای انجام فعالیت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون موازی‌کاری و پروتکل‌های اداری اضافی است. 

وی در پایان گفت: تلاش نهایی در چشم‌انداز تعریف شده، ایجاد بستر قانونی و تخصصی مناسب برای فعالیت نظام‌مند کلیه فعالان گردشگری کشور است تا با تسهیل فرآیند اجرایی، علمی و حرفه‌ای کردن بیش از پیش مقررات، انگیزه بیشتر برای فعالین و سرمایه گذاران صنعت گردشگری کشور ایجاد شود. 


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...