صفحه اصلی / اخبار داخلی / شورای سیاست‌گذاری گردشگری با افزایش تعطیلات عید فطر مخالفت کرد
شورای سیاست‌گذاری گردشگری با افزایش تعطیلات عید فطر مخالفت کرد - تصویر 1

شورای سیاست‌گذاری گردشگری با افزایش تعطیلات عید فطر مخالفت کرد

ایجاد شده: 6/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 6/خرداد/1399

رئیس جامعه هتلداران ایران در مصاحبه اختصاصی با هتل‌نیوز، اعلام کرد: در حال حاضر از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت گردشگری هیچ محدودیتی برای فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی وجود ندارد و فقط در چند استان مانند خوزستان که در وضعیت قرمز قرار دارد، همچنان محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: باید به این نکته اشاره کرد که برخی از هتل‌ها در شهرهای مختلف کشور به دلیل مسائل مالی و اینکه بازگشایی در شرایط فعلی عملاً توجیه اقتصادی ندارد، همچنان تعطیل هستند ولیکن الزامی به تعطیلی وجود ندارد.

"جمشید حمزه‌زاده" در رابطه با وضعیت سفرها در تعطیلات چند روز اخیر نیز گفت: در حال حاضر برآورد و آمار و ارقامی از ضریب اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی پس از بازگشایی موجود نیست و طی روزهای آینده با دریافت گزارش از استان‌ها می‌توان در این خصوص نظر داد.

"حمزه‌زاده" با تاکید بر اینکه باید به زندگی با کرونا عادت کرد، ابراز داشت: این ویروس حداقل طی 6 ماه تا یکسال آینده و تا زمانی که واکسن آن تولید شود با ما خواهد بود پس در نتیجه مردم و تاسیسات گردشگری و اقامتی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هتل‌ها و مراکز اقامتی پروتکل‌های بهداشتی را به نحو احسن انجام می‌دهند و علاوه بر آموزش پرسنل، مواد ضدعفونی و تجهیزاتی مانند دستگاه تب‌سنج و ... نیز در تمامی واحدها تعبیه شده است.

دبیر مجمع تشکل‌های ملی گردشگری کشور در ادامه به مخالفت اعضای این مجمع با افزایش زمان تعطیلات عید فطر اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفتیم تا این تعطیلات را به بازه زمانی دیگری مانند تابستان یا پائیز منتقل کنیم زیرا اگر این تعطیلات در حال حاضر اجرا می‌شد و به دلیل وضعیت فعلی سفری صورت نمی‌گرفت، این فرصت عملاً از بین می‌رفت.

وی در این خصوص افزود: با تصمیم اعضای شورای سیاست‌گذاری گردشگری و موافقت شخص وزیر گردشگری، قرار شد تا واریز سهیمه بنزین سفر نیز به زمان اجرای این تعطیلات موکول شود.

رئیس جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: هتل‌ها و مراکز اقامتی هیچ مشکلی در خصوص اجرای پروتکل‌های اعلام شده برای شروع مسابقات لیگ برتر فوتبال ندارند و اتفاقاً از این موضوع نیز استقبال می‌کنند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...