صفحه اصلی / اخبار خارجی / شعار روز جهانی کوهستان ۲۰۲۱؛ گردشگری پایدار کوهستانی
شعار روز جهانی کوهستان ۲۰۲۱؛ گردشگری پایدار کوهستانی - تصویر 1

شعار روز جهانی کوهستان ۲۰۲۱؛ گردشگری پایدار کوهستانی

ایجاد شده: 22/آذر/1400       آخرین ویرایش: 22/آذر/1400

یازدهم دسامبر مصادف با ۲۰ آذر روز جهانی کوهستان است، نماد این روز شامل سه مثلث متساوی الاضلاع بر روی یک خط افقی است. ‌


به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در مثلث سمت چپ یک الماس آبی رنگ قرار دارد که نشان از یخ و برف در قله کوه و لزوم توجه به گرمایش زمین و حفظ برفهای کوهستان دارد، مثلث میانه دایره نارنجی دارد که نشان دهنده منابع طبیعی محیط کوهستان است که به طور مداوم از داخل کوه‌ها استخراج می شوند، مثلث سمت راست یک مثلث سبز کوچک در پایه دارد که نشان دهنده سرسبزی و محصولاتی است که در دامنه کوه ها رشد می کنند.

امسال موضوع گردشگری پایدار کوهستانی توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای روز جهانی کوهستان انتخاب شده است.

گردشگری پایدار در کوه‌ها می‌تواند به ایجاد گزینه‌های اضافی و جایگزین معیشتی و ترویج فقرزدایی، محرومیت های اجتماعی و همچنین حفاظت از مناظر و تنوع زیستی کمک کند. این راهی برای حفظ میراث طبیعی، فرهنگی و معنوی، ترویج صنایع دستی محلی و محصولات با ارزش و جشن گرفتن بسیاری از شیوه های سنتی مانند جشنواره های محلی است. گردشگری کوهستانی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از گردشگری جهانی را به خود جذب می کند. با این حال، گردشگری یکی از بخش‌هایی است که بیشتر تحت تأثیر همه‌گیری کووید-۱۹ قرار گرفته و بر اقتصاد، معیشت، خدمات عمومی و فرصت‌ها در همه قاره‌ها تأثیر می‌گذارد. در کوهستان ها، محدودیت های بیماری همه‌گیر آسیب پذیری جوامع کوهستانی را بیشتر کرده است.

این بحران را می‌توان فرصتی برای بازنگری در گردشگری کوهستان و تأثیر آن بر منابع طبیعی و معیشت، مدیریت بهتر آن و مهار آن به سوی آینده ای انعطاف پذیرتر، سبزتر و فراگیر تلقی کرد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...