صفحه اصلی / اخبار داخلی / ششمین نشست شورای هماهنگی بخش خصوصی گردشگری کشور
ششمین نشست شورای هماهنگی بخش خصوصی گردشگری کشور  - تصویر 1

ششمین نشست شورای هماهنگی بخش خصوصی گردشگری کشور

ایجاد شده: 29/بهمن/1398       آخرین ویرایش: 30/بهمن/1398

به گزارش هتل‌نیوز، ششمین نشست شورای هماهنگی بخش خصوصی گردشگری کشور، عصر دیروز ( دوشنبه 28 بهمن ) با حضور جناب آقای "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور، برگزار شد.

در این نشست که معاون گردشگری کشور و مدیران کل ستادی این معاونت، رؤسا و نمایندگان تشکل‌های ملی گردشگری کشور و تعدادی از مدیران بخش دولتی و خصوصی نیز در آن حضور داشتند، موضوعاتی نظیر حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری ITB آلمان و MITT مسکو، ارزیابی برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و ساختار تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفت.

"ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در ابتدای این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حضور هر چه بهتر ایران در دو نمایشگاه ITB آلمان و MITT مسکو، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم بین ایران و روسیه در حوزه گردشگری، لغو روادید گروهی است که در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای امضای تفاهم‌نامه لغو روادید گروهی فراهم شده است.

معاون گردشگری کشور همچنین ابراز داشت: در این سفر، تعدادی از آژانس‌های گردشگری دو کشور ایران و روسیه به عنوان مجری تحقق و برگزاری لغو روادید گروهی، معرفی خواهند شد.

"ولی تیموری" در ادامه با اعلام دو خبر خوب برای گردشگری ایران، گفت: در درجه اول پس از چندین دهه پیگیری برای ایجاد حساب‌های اقماری، این موضوع نهایی شده و طی توافق با دستگاه‌های ذی‌ربط، تقاهم‌نامه اجرایی این موضوع ظرف چند روز آینده با حضور وزیر گردشگری به امضا خواهد رسید.

وی افزود: خبر خوب دیگر این است که سفیر اتریش در تهران امروز به صورت رسمی اعلام کرد که موضوع پیام "با احتیاط به ایران سفر کنید" را بررسی کردیم و اطمینان یافته‌ایم که ایران امن است.

در ادامه این نشست، وزیر گردشگری کشور با تاکید بر برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های متنوع و حضور پر قدرت در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری ITB آلمان و MITT مسکو، گفت: هدف ما از برگزاری این مراسم، معرفی ظرفیت‌های ایران از جمله میراث ناملموس است.

"علی‌اصغر مونسان" افزود: نشان دادن نشاط اجتماعی و فضای با نشاط با حضور گردشگران داخلی و خارجی، یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در این نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه تاثیر تبلیغات منفی رسانه‌های آمریکایی علیه ایران به شدت کاهش یافته است زیرا اکنون، مردم و رسانه‌های دیگر کشورهای دنیا به معرفی ایران می‌پردازند. مردم دنیا مانند قبل صحبت‌ها، تبلیغات و اخبار منفی آمریکا علیه ایران را باور نمی‌کنند.

وزیر گردشگری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت حضور بخش خصوصی و تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری، اشاره کرد و گفت: از حضور در جمع بخش خصوصی و تشکل‌های صنعت گردشگری لذت می‌برم و به این موضوع اعتقاد دارم که باید بیش از پیش به بخش خصوصی اهمیت دارد.

"علی‌اصغر مونسان" در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، اشاره کرد و گفت: نمایشگاه به شکل بسیار خوبی برگزار شد و از همه دست‌اندرکاران این رویداد تشکر می‌کنم. البته نمایشگاه سال آینده باید به طور حتم به شکل بهتری نسبت به امسال برگزار شود.

وی در پایان گفت: استانی برگزار شدن این دوره از نمایشگاه باعث شد تا بالغ بر 10 نفر از استانداران در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. همچنین برگزاری همزمان نمایشگاه گردشگری با صنایع دستی نیز یک کار خوب و تاثیرگذار بود. ضمن اینکه اطلاع‌رسانی خوبی در این دوره از نمایشگاه از سوی مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت گردشگری انجام شد.

گزارش تصویری این نشست را در ادامه مشاهده می‌نمائید.












جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...