صفحه اصلی / اخبار خارجی / شش تفاوت سفرهای ۲۰۲۲
شش تفاوت سفرهای ۲۰۲۲ - تصویر 1

شش تفاوت سفرهای ۲۰۲۲

ایجاد شده: 14/آذر/1400       آخرین ویرایش: 14/آذر/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد پس از آنکه شرکت موتوس آینده سفرها را مبنی بر چرخش مسافرت‌ها به سمت هیبریدی شدن بر مبنای کاری-تفریحی برآورد کرده بود، اکنون شورای جهانی سفر و گردشگری ۶ تفاوت دیگر در سبک سفرها را برای سال ۲۰۲۲ را پیش‌بینی کرده که سبک جدیدی از سفرها را ارائه می‌دهد. در واقع، همه‌گیری کرونا در جهان، علاوه بر تغییر سبک گردشگری مسافران از شهرگردی به طبیعت‌گردی، منجر به تغییر مقاصد گردشگری برون مرزی از مقاصد گردشگر پذیر پیشرفته به سمت مقاصد نوظهور شده است. این امر می‌تواند آینده بسیاری از مقاصد را کاملا تغییر دهد و منجر به توجه ویژه به مقاصد مغفول مانده شود.

شورای جهانی سفر و گردشگری با همکاری گروه سفر دات کام– آژانس مسافرتی سنگاپور-، گزارش جدیدی از چشم‌انداز تغییر رفتار مسافران و روند رزرو در پساکرونا ارائه داده‌اند که براساس آن معتقدند هزینه‌های بین‌المللی سفر در سال 2022 شاید تا 94‌درصد افزایش یابد. عمده دلیل افزایش هزینه‌های بین‌المللی را می‌توان سفر به مقاصد ثانویه یا همان مقاصد کمتر دیده شده، در طول سال 2021 دانست. از هر 10 مسافر، حدود 8 نفر از آنها، سفرهای پایدار را در اولویت قرار خواهند داد .برآوردهای شورای جهانی سفر و گردشگری نشان می‌دهد که هزینه‌های بین‌المللی با رشد بسیاری همراه خواهد بود به‌طوری‌که در سال 2022 از هزینه‌های داخلی پیشی خواهد گرفت، زیرا مقاصد بیشتری محدودیت‌ها را کاهش می‌دهند و میزان واکسیناسیون همچنان در حال افزایش است.

پس از کاهش نزدیک به 70 درصدی در سال 2020، هزینه‌های بین‌المللی در سال 2021 به میزان 3/ 9 درصد و در سال 2022 به میزان قابل توجه 94 درصدی افزایش خواهد یافت. با توجه به محدودیت‌های شدید و متناقض سفر در سراسر جهان، سفرهای داخلی افزایش چشمگیری داشته است، به‌گونه‌ای که میزان رزرو هتل‌های داخلی در سال جاری در مقایسه با سال 2019 افزایش 200 درصدی داشته است. از آغاز همه‌گیری، محدودیت‌های ادامه‌دار، سفرهای بین‌المللی را با مشکل مواجه کرده است. در واقع اگرچه سفرهای داخلی رونق بسیاری برای بخش گردشگری فراهم می کند اما بازگشت سفرهای بین‌المللی برای راه‌اندازی مجدد اقتصاد جهانی امری بسیار مهم است.

بررسی‌های نهادهای بین‌المللی سفر و گردشگری نشان می‌دهد که، همه‌گیری کووید-19 نحوه سفر مردم را تغییر داده است. به این شکل که، نسل‌های جوان‌تر اولین افرادی هستند که به سفر بازمی‌گردند، تقاضا برای اقامت طولانی‌تر افزایش می‌یابد و قوانین جدیدی همچون اهمیت لغو سفر بدون هزینه و افزایش پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی نیز تدوین شده است.

همزمان با تداوم محدودیت‌های سفر، مسافران به‌طور فزاینده‌ای، به دنبال مقاصد ثانویه (جدید) برای انتخاب مقصد سفر برآمدند. براساس داده‌های رزرو هتل‌ها، ابوظبی در امارات، چیانگ مای در تایلند، دوحه در قطر، فلورانس در ایتالیا و فرانکفورت در آلمان محبوب‌ترین مقاصد ثانویه در کشورهای مربوطه در سال 2021 بوده‌اند.

البته براساس داده‌های گروه تریپ دات کام، رزرو به مکان‌های نزدیک  و داخلی در کوتاه مدت یا میان مدت نیز در حال افزایش است. چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مسافرتی جهان، رزرو جاذبه‌های طبیعت‌گردی آن در نیمه اول سال 2021 در مقایسه با مدت مشابه خود در سال 2020، حدود 265 درصد افزایش داشته است.

طولانی‌تر شدن زمان سفر و توقف در مقصد، اشتیاق مصرف‌کنندگان برای سفر پایدارتر را افزایش داده است، زیرا بیش از 83 درصد از مسافران، سفرهای پایدار را در اولویت قرار خواهند داد. از دیگر تغییرات رفتار مسافران را می‌توان به گرایش به سمت سفرهای سبز دانست که با توجه به تقویت روند سفرهای بلندمدت، حدود 68 میلیون مسافر تصمیم بر پروازی با برچسب «انتخاب سبز» گرفته‌اند. در این پروازها، میزان تولید گازهای کربن بسیار کاهش می‌یابد.

براساس این گزارش، حدود 70 درصد از مسافران بسیاری از کشورهای بزرگ همچون آمریکا، اسپانیا، بریتانیا، کانادا و ژاپن قصد دارند بیشتر از پنج سال گذشته برای سفرها هزینه کنند. همان‌طور که جولیا سیمپسون رئیس شورای جهانی سفر و گردشگری گفته، «هوس سفر باقی از بین نرفته، اما شکل سفرها تغییر یافته است.».

در واقع پس از دو سال محدودیت در سفرها، مصرف‌کنندگان مشتاق کاوش هستند. اما باتوجه به آگاهی آنها از تاثیرات عادات سفر خود بر جهان، ترجیحات، نیازها و خواسته‌های آنها نیز تغییر کرده است. براین اساس بخش‌های نوظهور گردشگری در حال شکل‌گیری است. همچنین براساس اظهارات جین سان، مدیر عامل گروه تریپ دات کام، مسافران در سراسر جهان اشتیاق فراوانی برای سفرهای داخلی و خارجی دارند، از این رو در سال 2022 شاهد حجم عظیمی از تقاضای سفرها خواهیم بود و جهان باید با روندهای در حال ظهور صنعت گردشگری سازگار شود.

براساس آخرین تحقیقات شورای جهانی سفر و گردشگری سال 2022 با بهبود جهانی سفر همراه خواهد بود و برآوردها نشان می‌دهد که سال 2021 با افزایش 7/ 30 درصدی و سال 2022 با افزایش 7/ 31 درصدی در تولید ناخالص داخلی جهان همراه خواهد بود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...