صفحه اصلی / اخبار داخلی / شرکت‌های هواپیمایی موافق افزایش قیمت بلیط نیستند
شرکت‌های هواپیمایی موافق افزایش قیمت بلیط نیستند - تصویر 1

شرکت‌های هواپیمایی موافق افزایش قیمت بلیط نیستند

ایجاد شده: 7/آبان/1399       آخرین ویرایش: 7/آبان/1399

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس هیات‌مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس با اعلام اینکه شرکت‌های هواپیمایی به هیچ عنوان موافق افزایش قیمت بلیط، فشار به مردم و کاهش مسافر نیستند، اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی از اول انقلاب تاکنون تحت تحریم ناجوانمردانه غرب هستند. از سوی دیگر ما در داخل نیز با مشکلات تصمیمات و قوانین غیر کارشناسی که به این صنعت تحمیل شده است، مواجه هستیم.

"عبدالرضا موسوی" ابراز داشت: حدود ۶۰ درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است اما خدماتی که ارائه می‌دهند، ریالی است. همچنین ارز نیمایی که قرار بود برای شرکت‌های هواپیمایی تامین شود، انجام نشد و از عید تاکنون به دلیل شیوع کرونا و نبود مسافر، اغلب پروازهای بین‌المللی قطع شده است.

"موسوی" تصریح کرد: اگر حمل و نقل هوایی به عنوان صنعتی استراتژیک حمایت نشود، شرکت‌های هواپیمایی تا یک سال و نیم آینده زمین می‌خورند. متاسفانه عوارض غیرمنطقی به نرخ بلیط هواپیما بسته‌اند. برای مثال چرا باید ۵ درصد پول بلیط هواپیما به شهرداری پرداخت شود؟ شهرداری چه خدماتی به شرکت‌های هواپیمایی و مسافران ارائه می‌دهند؟

وی در ادامه گفت: چرا باید ورود هواپیما به کشور معاف از مالیات باشد اما برای تامین قطعات هواپیما و واردات آن مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی پرداخت شود؟ چرا تعرفه‌هایی مانند عوارض فرودگاهی و پارکینگ هواپیما در مسیرهای داخلی برای شرکت‌ها ارزی است در حالی که باید ریالی باشد.

عضو انجمن شرکت‌های هواپیمایی، بیان داشت: قیمت یک ساعت پرواز در دنیا ۴ هزار دلار است اما در مسیری یک و نیم ساعته که رفت و برگشت آن ۳ ساعت می‌شود، شرکت‌های هواپیمایی ۲ هزار دلار از مسافران دریافت می‌کنند. هواپیماهای ایرلاین‌های داخلی سال گذشته با دلار ۱۲ هزار تومانی بیمه شده‌اند و اگر خسارتی ببینند، بیمه با احتساب دلار ۱۲ هزار تومانی جبران خسارت می‌کند.

وی تاکید کرد: موضوع فروش حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت پرواز در شرکت‌های هواپیمایی دنیا مصداق ندارد و طبق استانداردهای IATA اغلب شرکت‌های هواپیمایی چنین موردی را ندارند.

وی در پایان گفت: در هواپیماها از سال‌ها قبل فیلتر تصفیه هوا HEPA فعال است که ۹۹ درصد ویروس و باکتری‌ها را جذب می‌کند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...