صفحه اصلی / اخبار داخلی / شرایط صدور پروانه بهره‌برداری هتل باید تغییر کند
شرایط صدور پروانه بهره‌برداری هتل باید تغییر کند - تصویر 1

شرایط صدور پروانه بهره‌برداری هتل باید تغییر کند

ایجاد شده: 23/مهر/1400       آخرین ویرایش: 23/مهر/1400

به گزارش هتل نیوز؛ " کامیار اسکندریون " دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، گفت: یکی از اقدامات غیرقانونی و نابجا در مجموعه معاونت گردشگری در دولت قبل، شرایط دشواری بود که در سامانه جانا برای صدور پروانه بهره‌برداری هتل در نظر گرفته شده بود.

شما می‌دانید که من با آقای دکتر تیموری، ارتباط خوب، حسنه و دوستانه‌ای داشتم اما این، مانع طرح انتقاد از ایشان نیست. در نقد عملکرد یک مدیریت باید صراحت داشت. در آن دوره برای صدور پروانه بهره‌برداری شرایط را خیلی پیچیده کردند. از مسائلی نظیر عدم سوءپیشینه گرفته تا موارد دیگری که مشکلات بروکراتیک برای متقاضیان پروانه بهره‌برداری به وجود می‌آورد.

اعمال چنین شرایطی شاید برای تایید یک مدیر لازم باشد که هست؛ اما برای سرمایه‌گذار و بهره‌بردار شرایط فرق می‌کند. در همه‌جای دنیا شرایط را برای سرمایه‌گذاری آسان می‌کنند اما در کشور ما انگار برعکس است و هر چه بازدارنده داریم می‌خواهیم پیش پای سرمایه‌گذار بگذاریم و منصرفش کنیم.

او در ادامه افزود: از همه مهمتر مفاصا حساب دارایی‌ست که گفته شده متقاضیان پروانه بهره‌برداری ابتدا باید تکلیف‌شان را در این بخش روشن کنند. شما می‌دانید که مودی یعنی بدهکار مالیاتی که باید بدهی خود را ادا کند. متقاضی پروانه بهره‌برداری ممکن است شغل های مختلفی داشته باشد؛ سوال این است که زمینه های شغلی دیگر او چه ارتباطی به مسئله بهره‌برداری از هتل دارد که برای صدور پروانه بهره‌برداری، مجموعه فعالیت‌های اقتصادی او را دخیل می‌کنند؟

دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران همچنین توضیح داد: مفاصا حساب دارایی ممکن است برای یک موسسه مالیاتی دو سه سال طول بکشد؛ در هیچ جای دنیا پروانه بهره‌برداری ارتباطی به موسسه مالیاتی پیدا نمی‌کند و در نظر گرفتن چنین شرایطی جز دشوار کردن کار و در نهایت منصرف کردن متقاضیان نتیجه دیگری در بر ندارد.

تصمیم معاونت گردشگری سابق و در نظر گرفتن چنین شرایطی، انگار به دنبال این هدف صورت گرفته بود که می‌خواستند برای کسی پروانه بهره‌برداری از هتل صادر نشود؛ در حالی که برای سایر تاسیسات و از جمله اقامتگاه‌های غیرقانونی مانند خانه‌های مسافر و... چنان شرایط آسانی در نظر گرفته شد که تنها با تسلیم تقاضا، هزینه‌ای ناچیز و مدارکی جزئی برایشان پروانه صادر می‌شد! و هتل‌ها علی‌رغم سابقه فعالیتی که دارند و با وجود حجم غیرقابل‌مقایسه سرمایه‌گذاری آنها نسبت به اقامتگاه‌های غیرقانونی، برای دریافت صدور پروانه بهره‌برداری دچار مشکلاتی هستند که حتی گاهی غیرقابل‌حل می‌شود.

او در بیان خواسته خود از معاونت جدید گردشگری کشور گفت: تقاضای ما از آقای شالبافیان که خودشان سال‌ها در گردشگری بوده‌اند و در این صنعت صاحب‌نظر هستند، این است که شرایط مندرج در سامانه جانا را تغییر دهند؛ چراکه نتیجه‌ای جز منصرف کردن سرمایه‌گذار در صنعت هتلداری ندارد.



برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...