صفحه اصلی / اخبار داخلی / شالبافیان : مهمترین مشکل گردشگری ایران، عدم آموزش نیروهای خارج از این حوزه است
شالبافیان : مهمترین مشکل گردشگری ایران، عدم آموزش نیروهای خارج از این حوزه است - تصویر 1

شالبافیان : مهمترین مشکل گردشگری ایران، عدم آموزش نیروهای خارج از این حوزه است

ایجاد شده: 27/دی/1402       آخرین ویرایش: 27/دی/1402

به گزارش هتل نیوز ؛ "علی اصغر شالبافیان" معاون گردشگری کشور و رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره در دومین نشست مقدماتی کنگره علمی و تخصصی هتلداری ایران گفت ؛ اهمیت منابع انسانی در هتلداری و گردشگری به دلیل ذات آن که ارائه خدمت و تجربه به انسان است، قابل قیاس و مشابه با هیچ حوزه و صنعت دیگری نیست. از سوی دیگر، طیف منابع انسانی صنعت گردشگری بسیار وسیع و گسترده است و حتی مردم جوامع محلی را نیز شامل می‌شود.

او افزود : در واقع هر کسی در هر بخش، سازمان و نهادی که می‌تواند به گونه‌ای در صنعت گردشگری تاثیرگذار باشد و یا از آن متاثر می‌شود، منابع انسانی این بخش است و تمامی این افراد نیز باید آموزش ببینند.

وی گفت : برای مثال اگر موضوع حمایت تامین اجتماعی از صنعت هتلداری در دوران کرونا را مطرح می‌کنیم، پرسنل تامین اجتماعی هم نیروی انسانی در طیف نیروی انسانی هتلداری قرار می‌گیرند و باید آموزش ببینند.

" شالبافیان " یادآور شد : مهمترین تصمیمات برای صنعت گردشگری از بخش‌هایی گرفته می‌شود که هیچ اهمیتی برای آموزش نیروی انسانی پرسنل آن بخش قائل نیستیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره علمی و تخصصی هتلداری ایران اضافه کرد : مهمترین مشکلات امروز صنعت گردشگری کشور در زمینه سیاست خارجی، ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی، مالیات و تامین اجتماعی است و این دقیقا جایی است که هیچ توجهی به آموزش منابع انسانی آن در راستای اهداف گردشگری،  نشده  است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...