صفحه اصلی / اخبار داخلی / شالبافیان : ماهیت کنگره علمی و تخصصی مهمان‌نوازی (هتلداری) یک ماهیت علمی منتهی به عمل است
شالبافیان : ماهیت کنگره علمی و تخصصی مهمان‌نوازی (هتلداری) یک ماهیت علمی منتهی به عمل است - تصویر 1

شالبافیان : ماهیت کنگره علمی و تخصصی مهمان‌نوازی (هتلداری) یک ماهیت علمی منتهی به عمل است

ایجاد شده: 23/آبان/1402       آخرین ویرایش: 23/آبان/1402

به گزارش هتل نیوز ؛ دکتر علی اصغر شالبافیان  در هفتمین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره علمی و تخصصی مهمان نوازی (هتلداری) با محوریت فراخوان مقاله که روز یکشنبه مورخ ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد گفت ؛ سرمایه اصلی ما در حوزه گردشگری، همین جمع اعضای شورای سیاست‌گذاری این کنگره است که سال‌ها در کنار هم زحمت کشیده‌اند و نباید اجازه بدهیم تا این ظرفیت از دست برود. ماهیت این رویداد، یک ماهیت علمی منتهی به عمل است. اگر بخواهیم تا کنگره علمی هتلداری استمرار داشته باشد بایستی کمترین وابستگی به دولت داشته باشد.

او گفت : وزارت گردشگری و معاونت گردشگری حمایت کامل خود از برگزاری این کنگره را اعلام می‌کند و به هر اندازه که در توان و وسعتش باشد نیز کمک خواهد کرد. در بحث محورهای کنگره نیز پیشنهاد می‌کنم تا به دو موضوع نیروی انسانی و نحوه قیمت‌گذاری، توجه ویژه‌ای شود و ببینیم که در سطح دنیا چه کارهایی در این خصوص انجام می‌شود.

وی تاکید کرد : چالش اصلی حال حاضر حوزه گردشگری در کشور، کمبود نیروی انسانی است زیرا بعد از بحران کرونا، نیروی انسانی گردشگری وارد سایر حوزه‌ها شده‌اند و به دلیل درآمد بیشتر، برنگشته‌اند.

" شالبافیان " افزود : در برگزاری این کنگره بایستی دغدغه‌های واقعی بخش گردشگری را در نظر داشته باشیم و به دنبال این باشیم که در سطح دنیا چگونه با این چالش‌ها، برخورد می‌شود. برای مثال دستمزد کارکنان حوزه گردشگری در تمام کشورهای دنیا از میانگین دستمزد مشاغل در آن کشور کمتر است. در امریکا میانگین دستمزد حوزه گردشگری ۳۲۰ دلار و میانگین دستمزد سایر مشاغل ۵۷۰ دلار در ماه است. باید مطالعه شود که ساز و کارهای حمایتی در این کشور چگونه است که منجر به حفظ نیروی انسانی می‌شود.

او گفت : در ارائه مقالات علمی در حوزه‌ای مانند گردشگری بایستی از گفتار مطلوب  و زبان ساده و قابل فهم برای همه اهالی این بخش، استفاده شود. باید از افرادی استفاده شود که هم دارای جنبه و زمینه علمی و هم حرفه‌ای و تجربه کاری در این حوزه باشند.

معاون گردشگری افزود :  خوشبختانه برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس به تصویب رسیده است که برخی از موضوعات آن مستقیماً با هتلداری مرتبط است.

" علی اصغر شالبافیان " در پایان گفت : موضوعاتی مانند واردات تجهیزات، مالیات واردات، مجوزهای تسهیلگری و شرکت‌های بهره‌بردار در حوزه گردشگری از موضوعات مطرح در برنامه هفتم توسعه است که می‌توان در این کنگره به تبیین آن پرداخت.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...