صفحه اصلی / اخبار داخلی / سیاست نظام مبتنی بر ارزآوری است / قیمت هتل دو ستاره در ایران معادل یک ساندویج همبرگر در فرانسه
سیاست نظام مبتنی بر ارزآوری است / قیمت هتل دو ستاره در ایران معادل یک ساندویج همبرگر در فرانسه  - تصویر 1

سیاست نظام مبتنی بر ارزآوری است / قیمت هتل دو ستاره در ایران معادل یک ساندویج همبرگر در فرانسه

ایجاد شده: 16/مهر/1397       آخرین ویرایش: 16/مهر/1397

دبیر جامعه هتلداران ایران، اظهار داشت: باید هدف از ورود گردشگران خارجی را مشخص کنیم که آیا به دنبال ارزآوری و کمک به اقتصاد کشور هستیم یا اینکه می‌خواهیم آمار را بالا ببریم.

به گزارش هتل‌نیوز، دبیر جامعه هتلداران ایران با اشاره به سیاست نظام مبتنی بر ارزآوری، ابراز داشت:با یک مقایسه کوچک با کشورهای همسایه می‌توانیم تعیین نرخ کنیم. برای مثال اگر نرخ یک هتل دو ستاره در کشور 150 هزار تومان باشد برای یک توریست خارجی معادل 10 دلار هزینه خواهد داشت و این در حالیست که قیمت یک همبرگر در فرانسه بالغ بر 40 دلار است.

"کامیار اسکندریون" در ادامه به دخالت دولت در فرایند نرخ‌گذاری هتل‌ها و واحدهای اقامتی اشاره کرد و گفت: جزو معدود کشورهای دنیا هستیم که نرخ هتل‌هایمان دولتی است در شرایطی که در سایر کشورهای توریست‌پذیر، دولت در این زمینه دخالتی ندارد.

رئیس جامعه هتلداران استان زنجان، افزود: در کشوری مانند هتل اگر چنانچه ساعت 5 عصر به یک هتل مراجعه کنید، قیمت مشخصی دارد و اگر ساعت 9 شب نیز مراجعه کنید این قیمت متفاوت است.

وی در پایان با اشاره به موضوع دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها، گفت: بایستی از این فرصت استفاده کنیم و به دنبال ارزآوری باشیم نه اینکه صرفا در پی آمار باشیم و بگوییم 20 میلیون گردشگر آورده‌ایم.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...