صفحه اصلی / اخبار داخلی / رویداد تبریز 2018 آثار منفی برای صنعت هتلداری در پی داشت
رویداد تبریز 2018 آثار منفی برای صنعت هتلداری در پی داشت - تصویر 1

رویداد تبریز 2018 آثار منفی برای صنعت هتلداری در پی داشت

ایجاد شده: 19/تیر/1398       آخرین ویرایش: 19/تیر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، دبیر جامعه مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی در میزگرد تخصصی بررسی مسائل و مشکلات صنعت هتلداری استان با انتقاد از عملکرد ضعیف مسئولان نهادهای ذی‌ربط در زمینه تبلیغات، اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های استان آذربایجان شرقی به گردشگران داخلی و خارجی، گفت: گردشگران خارجی به محض ورود به ایران، شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، یزد و کاشان را برای سفر انتخاب می‌کنند. متاسفانه با وجود پتانسیل بالای گردشگری استان‌های شمال غرب، این مناطق به خوبی شناسایی و معرفی نشده‌اند.

"حسین هادی" اصل مهم در صنعت هتلداری را ارز آوری دانست و اظهار داشت: گردشگران داخلی توفیق چندانی برای هتلداری ندارند و فقط پول از این جیب به آن جیب می‌رود. از سوی دیگر، گردشگران خارجی که به ایران می‌آیند نیز کم خرج هستند. برای مثال به جای صرف سه وعده غذا، صبحانه را کامل می‌خورند و ناهار و شام را یکی می‌کنند یا مینی‌بار که برایشان هزینه دارد را از خدمات خود حذف می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های هتل و هتلداری طی چند سال گذشته، ابراز داشت: قبلا هزینه هر سِت خانه‌داری برای هر نفر 8900 تومان بود که الان به 21 هزار تومان رسیده است. سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و هتلداری در شرایط فعلی به هیچ عنوان سودآور نیست و هر کسی که این کار را می‌کند، عاشق است یا دیوانه!!!

دبیر جامعه مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی در ادامه به حمایت از سرمایه‌گذاران، تاکید کرد و گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا دست سرمایه‌گذار نلرزد. متاسفانه در مرحله اول با نگاهی منفی به گردشگر نگاه می‌کنند. سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و هتلداری منافع مادی ندارد ولی حداقل باید از سرمایه‌گذاران تشکر کرد زیرا ارزش فیزیکی یک هتل، آبروی شهر است. 

وی افزود: به مسئولان پیشنهاد می‌کنم که حداقل به اندازه شکلات‌سازی به صنعت گردشگری و هتلداری بها دهند و برای سرمایه‌گذاران ارزش قائل شوند.

"حسین هادی" فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز را یکی دیگر از مشکلات فعالان صنعت هتلداری استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز دانست و افزود: برگزاری رویداد جهانی تبریز 2018 در کنار تمامی آثار مثبت، پیامدهای منفی نیز به دنبال داشت. برای مثال هر کسی فکر می‌کند که با دادن اتاق می‌تواند درآمد زیادی کسب کند که این منجر به افزایش تعداد اقامتگاه‌های غیرمجاز شده است.

وی در پایان در خصوص اجرای موسیقی در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان، گفت: موسیقی آذری میراث معنوی ما محسوب می‌شود و میهمانان انتظار دارند که به همراه صرف کوفته تبریزی از شنیدن این موسیقی اصیل، لذت ببرند و هر چه بیشتر با فرهنگ این منطقه آشنا شوند. جالب است که رستوران‌های بین‌راهی مجاز به پخش موسیقی هستند ولی هتل‌ها مجاز نیستند و محدودیت در فضای برگزاری موسیقی دارند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...