صفحه اصلی / اخبار داخلی / رزرو هتل برای دختران مجرد
رزرو هتل برای دختران مجرد - تصویر 1

رزرو هتل برای دختران مجرد

ایجاد شده: 14/مهر/1400       آخرین ویرایش: 14/مهر/1400

به گزارش هتل نیوز، ماجرای پذیرش بانوان مجرد در هتل ها و مراکز اقامتی، از آن دست مباحثی است که همیشه با حواشی و سر و صدای بالا همراه بوده است؛ چراکه مطابق بخشنامه سال 78 اداره اماکن کشور، مراکز اقامتی اجازه پذیرش بانوان تنها را نخواهند داشت. با اجرای این قانون، بانوان مجرد تا سال ها پشت در مراکز اقامتی می ماندند و ناچار به اقامت در مراکز آزاد و خانه های اجاره ای می شدند که تبعاتی را به وجود می آورد. به همین سبب نیز این قانون 15 سال بعد دست خوش تغییر شد. در این مطلب، زیر و بم های رزرو اقامت برای بانوان مجرد را بررسی نموده ایم که توصیه می کنیم حتما تا انتها مطالعه بفرمائید.

قانونی بودن رزرو هتل برای دختران مجرد

پس از اعتراضاتی که نسبت به قانون سال 78 اداره اماکن از سوی نهادهای حمایتی زنان و کارشناسان مختلف اجتماعی مبنی بر تبعات این قانون برای بانوان مجرد در سفر و نقض امنیت آن ها در جامعه صورت گرفت، این قانون به کلی لغو شد و رییس این اداره طی بخشنامه ای به تمامی مراکز اقامتی اعلام کرد که هیچ ممانعتی نمی بایست برای پذیرش بانوان به عمل آید. با این اطلاعیه، پذیرش بانوان تنها، در کلیه مراکز اقامتی آزاد و تنها با ارائه مدارک شناسایی معتبر، اقامت آن ها امکان پذیر گردید.

عدم پیروی از قانون در برخی از مراکز اقامتی

متاسفانه لغو این قانون، پایان ماجرا نبود. با اینکه اداره اماکن، اعلام کرده بود طی بخشنامه ای تمامی مراکز اقامتی را مکلف به پیروی از قانون جدید نموده است، اما هم چنان اقامت بانوان مجرد در برخی از مراکز غیرممکن بود. این مساله به خصوص در اصفهان سر و صدای زیادی به پا کرد و برخی از هتل های معروف این شهر، پذیرش بانوان را تنها منوط به اجازه نامه کتبی از سوی اداره اماکن می دانستند. همین مساله نیز سبب شده بود تا هم چنان بانوان تنها برای اقامت به پارک ها و خانه های اجاره ای مسافرتی رو بیاورند. با این وجود، رئیس اداره اماکن، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس جامعه هتلداران کشور همگی بر قانون بودن پذیرش بانوان تنها در هتل ها تاکید می کنند و سرپیچی از قانون را مصداق جرم برای واحد اقامتی مورد نظر می دانند.

بالاخره پذیرش بانوان مجرد، آری یا خیر؟

همانطور که پیش تر نیز عنوان کردیم، هیچ قانونی مبنی بر عدم پذیرش بانوان مجرد و یا تنها در هتل ها و مراکز اقامتی وجود ندارد. با این حال، ممکن است برخی از مراکز اقامتی از این افراد اجازه نامه کتبی از سوی اداره اماکن درخواست کنند و یا از پذیرش آن ها سرباز زنند. در نظر داشته باشید که این کار جرم است و مسافر می تواند در صورت مشاهده چنین برخوردی، شکایت خود را از طریق سازمان میراث فرهنگی کشور و جامعه هتلداران پیگیری نماید و در این مورد نیز قانون طرفدار حقوق مسافر خواهد بود.

نکات مهم قبل از رزرو هتل برای بانوان تنه

با همه این موارد و طرفداری قانون از حقوق بانوان تنها در سفر، بهتر است قبل از اینکه راهی سفر شوید، حتما موارد زیر را مدنظر بگیرید:

- قبل از رزرو اقامت، حتما از امکان پذیرش بانوان مجرد و تنها در اقامتگاه موردنظر مطمئن شوید. در این مورد می توانید با مسئول پذیرش اقامتگاه یا مسئول رزرواسیون هتل در آژانس مسافرتی تماس حاصل فرمائید.

- حتما مدارک معتبر شناسایی عکس دار به همراه داشته باشید؛ چراکه در غیراینصورت ممکن است پذیرش شما با دردسر و مشکل همراه شود.

- قبل از اینکه راهی سفر شوید، رزرو اقامت هتل خود را قطعی کنید. چنانچه قصد داشته باشید بعد از رسیدن به مقصد به دنبال هتل بگردید، به هر حال ممکن است با مساله عدم پذیرش و سرگردانی در شهر مقصد مواجه گردید.

- قبل از رزرو اقامت، حتما از نوع قفل درب اتاق مطمئن شوید.

- تمامی هتل های شناخته شده شهرهای توریستی کشور، مانند هتل های کیش، مشهد، شیراز و ... پیروی این قانون می باشند. اما در صورت مشاهده موارد متخلف می توانید از طریق مراجعه ذی صلاح پیگیری داشته باشید.

- شماره تماس های ضروری مثل اداره اماکن، واحد رسیدگی به شکایات اداره میراث فرهنگی و هم چنین اتحادیه هتلداران شهر مقصد را به همراه داشته باشید.

- چنانچه هتل خود را از سامانه های اینترنتی رزرو می کنید، از خدمات پشتیبانی 24 ساعته آن ها مطلع گردید تا بتوانید مشکلات خود را در هر ساعتی از شبانه روز پیگیری نمائید.

- هتل را در مناطق شلوغ و پر رفت آمد شهر انتخاب کنید. حال که قرار است تنها سفر کنید، از رزرو هتلی که در خیابان خلوت یا کوچه قرار دارد، خودداری فرمائید.

- دختران زیر 18 سال تنها، اجازه اقامت در مراکز اقامتی را نخواهند داشت و پذیرش آن ها تنها با حضور ولی، قیم یا سرپرست صورت خواهد گرفت.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...