صفحه اصلی / اخبار داخلی / رزرو سفر نوروزی برای گردشگران مازندران
رزرو سفر نوروزی برای گردشگران مازندران - تصویر 1

رزرو سفر نوروزی برای گردشگران مازندران

ایجاد شده: 6/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از برپایی ستاد تسهیل سفر در استان پس از یک سال وقفه خبر داد و گفت که نوروز امسال سفر به استان مازندران با شرایط خاص و الگوهای جدید، برقرار است.

مهران حسنی روز دوشنبه افزود که ستاد مقابله با کرونا اجازه فعالیت واحدهای گردشگری و همچنین برقرار بودن سفر را داده است و بر همین اساس هم استان مازندران می تواند همانند سنوات گذشته برای پذیرایی از مهمانان نوروزی ستاد تسهیلات سفر را برقرار کند و به ارائه خدمات نوروزی به گردشگران و مسافران بپردازد.

وی به تشکیل نشدن ستاد سفر در نوروز ۹۹ نیز اشاره کرد و گفت: در آن زمان ویروس کرونا کاملا ناشناخته بود و ستاد مقابله با ویروس کرونا برای سلامت مردم دستور به لغو ستاد سفر و همچنین ممنوعیت مسافرت داد ، ولی در حال حاضر نه تنها شاهد سطح مناسبی از رعایت پروتکل های بهداشتی و آگاهی عمومی هستیم، بلکه واحدهای گردشگری نیز در شرایط مطلوبی برای اجرای صحیح پروتکل ها و راهنمایی گردشگران هستند که می توان با هوشیاری سفر را مدیریت کرد.

سفر به مازندران فقط از طریق رزرو

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران همچنین تاکید کرد که برقرار بودن سفر در نوروز ۱۴۰۰ به معنای سفر عادی به شکل سال های گذشته نیست و حتما محدودیت هایی برای آن اعمال خواهد شد.

وی افزود : مهم ترین شرطی که برای ورورد گردشگران به استان مازندران در نوروز ۱۴۰۰ وضع شد ،مسافرت به شکل رزور اقامتگاه پیش از به سفر است و بر این اساس تمامی گردشگران و مسافران به هر شکل که می خواهند نوروز ۱۴۰۰ به مازندران سفر کنند باید دارای برگه رزرو اقامتگاه های گردشگری شامل هتل ، مسافرخانه ، اقامتگاه بومگردی ، مهمانسرا و یا دیگر اقامتکاه های رسمی باشند.

حسنی با اعلام این که شیوه سفر هم می تواند با خودروی شخصی ، وسایل حمل و نقل عمومی یا تورهای گردشگری باشد ، گفت : گردشگران به هر طریقی که وارد مازندران می شوند باید پیش از سفر برای حضورشان اقامتگاه مشخص کنند تا معلوم شود به عنوان گردشگر وارد استان می شوند.

وی از در نظر گرفتن شرایط احتمالی دیگری هم برای سفر نوروزی ۱۴۰۰ به مازندران خبر داد و افزود : در حال تدوین اساسنامه محدودیت های سفر نوروزی به مازندران در اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هستیم و بزودی برای تایید به وزارت میراث فرهنگی و ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا ارسال خواهد شد.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...