صفحه اصلی / اخبار داخلی / رئیس جامعه هتلداران کیش ؛ دولت عزمی برای استفاده از صنعت گردشگری ندارد
رئیس جامعه هتلداران کیش ؛ دولت عزمی برای استفاده از صنعت گردشگری ندارد - تصویر 1

رئیس جامعه هتلداران کیش ؛ دولت عزمی برای استفاده از صنعت گردشگری ندارد

ایجاد شده: 13/مرداد/1402       آخرین ویرایش: 13/مرداد/1402

به گزارش هتل نیوز و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش  " مسیح الله صفا "  رئیس جامعه هتلداران کیش گفت ؛ اوضاع و احوال کیش خوب نیست. یکی از علل آن هم نبودن پرواز است و البته نبودن پرواز را هم نمی توانیم گردن یکنفر، یک شرکت و یا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، بیاندازیم. اصل قضیه آنجاست که در کشور ما، دولت عزمی برای استفاده از صنعت گردشگری ندارد.

او گفت : نه تنها به عنوان جایگزین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، بلکه حتی همین صنعت گردشگری نصفه و نیمه را هم کاری کرده اند که مردم ترجیح بدهند ارز از کشور خارج کرده و به کشورهایی مانند ترکیه بروند.

وی افزود : هر آنچه ترکیه دارد، ما در کشور داریم به جز یکسری مسائل که ما معتقدیم نباید انجام بدهیم و آنها مردم را آزاد گذاشته اند که انجام بدهند یا ندهند.

" صفا " گفت : در سی و سه سالی که من در کیش و در این صنعت بوده ام، هیچ سالی به اندازه امسال رکود نبوده است. اجاره پرداختی من بابت هتل، به واسطه مزایده ای که گذاشته شد نسبت به سال گذشته حدود ۷٫۵ برابر شده است. قیمت آب، برق، گاز، دستمزدها، حقوق و خورد و خوراک پرسنل، ملزومات هتلی و مواد غذایی افزایش داشته است. معافیت مالیات را که در مناطق آزاد تا حد زیادی از بین برده اند. هزینه های یک هتل نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۵ برابر شده است و لذا من نمی توانم اتاق های هتل را به قیمت سال ۹۷  بفروشم. 

رئیس جامعه هتلداران کیش تاکید کرد ؛ مناطق آزاد دیگر هیچگونه مزیتی نسبت به سرزمین اصلی ندارند، بلکه علاوه بر دادن مالیات و مالیات بر حقوق، هزینه های بیشتری نیز نسبت به سایر شهرها دارند. چارتر به خصوص برای کیش لازم است ولی هر کس می خواهد پرواز چارتر کند، قبل از آن باید  چند اتاق از هتل ها گارانتی بگیرد، نه اینکه فقط یک هتل را پر کند.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...