صفحه اصلی / اخبار داخلی / رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم
رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم - تصویر 1

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم

ایجاد شده: 29/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز، اظهار داشت: هتلداران چندین سال است با “خانه‌مسافر” در حال جنگ هستند و متاسفانه تا این لحظه نتیجه‌ای نداشته است که دلیل اصلی آن ذی‌نفع بودن مسئولان سازمان میراث فرهنگی در این موضوع است.

به گزارش هتل‌نیوز “جمشید سلطان‌مرادی” ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 124 هزار ویلا در سراسر استان مازندران وجود دارد که این شرکت در یک فضای کوچک و با استفاده از کمترین امکانات ممکن می‌تواند از طریق ساماندهی این تعداد درآمدی بالغ بر 24 میلیارد تومان را کسب نماید.

وی در رابطه با تعداد شرکت‌های فعال در این زمینه در سطح استان مازندران نیز گفت: در حال حاضر دو شرکت به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرده‌اند و دو شرکت دیگر نیز در حال کسب مجوز هستند.

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حمایت از هتلداران، ابراز داشت: بر خلاف اظهارات مطرح شده هیچ حمایتی از سوی مسئولان و نهادهای متولی از هتلداران صورت نگرفته است و بالعکس همواره در روند کاری فعالان این صنف نیز اختلال ایجاد شده است.

“جمشید سلطان‌مرادی” در این خصوص ادامه داد: در استان مازندران، جامعه هتلداران به عنوان قدیمی‌ترین تشکل هتلداری کشور از هیچ اعتباری نزد مسئولان برخوردار نیست و برای مثال در موضوعی مانند نرخ‌گذاری، مسئولان گردشگری استان حتی مصوبات خود از جمله آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی نیز پایبند نیستند.

وی افزود: برای مثال جامعه هتلداران اعلام کرد که هتل‌های استان مازندران هیچگونه افزایش نرخی نخواهند داشت ولی متاسفانه معاونت گردشگری با نادیده گرفتن جامعه هتلداران، نرخ‌ها را همراه با افزایش اعلام و تصویب کرد. این در حالیست که جامعه هتلداران همیشه و در همه حال همراه و حامی معاونت گردشگری بوده است که نمونه بارز آن تخفیف 80 درصدی هتل‌ها در طرح نوروزبانان بی‌نوروز است.

این فعال صنعت هتلداری کشور در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با خانه‌های مسافر اشاره کرد و گفت: با وجود نامه‌نگاری و مکاتبات فراوان، مسئولان استان جامعه هتلداران را مزاحم اهداف خود می‌دانند و به همین دلیل کوچکترین ترتیب اثری داده نشده است.

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران، تصریح کرد: چنانچه خانه‌های مسافر تحت عنوان اجاره فعالیت کنند، مشاوران مسکن متولی آن خواهند بود در غیر این صورت ساماندهی خانه‌های مسافر بایستی به جامعه هتلداران واگذار شود و دخالت شرکت‌های مادر تخصصی کاملا بی‌جاست که امیدواریم با تشکیل هر چه سریعتر وزارت گردشگری دست چپاول‌گر شرکت‌های اقماری از صنعت گردشگری کشور قطع شود.

وی در پایان گفت: چنانچه معاونت گردشگری اقدامی در خصوص برخورد با شرکت‌های خانه‌های مسافر انجام ندهد، جامعه هتلداران مازندران به صورت مستقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...