صفحه اصلی / اخبار داخلی / رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی: هتلداران با ارائه تخفیف 40 درصدی در ایام نوروز ضرر کردند

رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی: هتلداران با ارائه تخفیف 40 درصدی در ایام نوروز ضرر کردند

ایجاد شده: 20/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 20/فروردین/1397

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضریب اشغال 60 تا 65 درصدی هتل‌های این استان در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 55 هتل و هتل‌آپارتمان در استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت است که از این میان 16 هتل و 15 هتل‌آپارتمان تازه تاسیس هستند.

“کریم رسول‌زاده” در ادامه ابراز داشت: علاوه بر هتل‌های موجود، تعداد 25 هتل نیز در حال ساخت است که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور، احتمال تعطیلی آنها وجود دارد.

رسول‌زاده انتقادها در خصوص بالا بودن نرخ اقامت در هتل‌های استان آذربایجان شرقی را نادرست دانست و گفت: نرخ مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است و اگر گلایه‌‌ای هم وجود دارد به این دلیل است که 70 تا 75 درصد مسافرانی که به تبریز می‌آیند، توان مالی زیادی برای هزینه کردن ندارند.

وی در این خصوص تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر تبریز مسیر ورود به و خروج از اروپاست، گردشگران این شهر تمایل زیادی به هزینه کردن ند ارند زیرا قصد دارند به کشور ترکیه رفته و این هزینه‌ها را در آنجا انجام دهند.

رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی مهمترین مشکل صنعت هتلداری در ایران را عدم حمایت دانست و افزود: دلیل اصلی جذب گردشگران، رونق اقتصادی شهر و منطقه است ولیکن زمانی که هتل، حمل و نقل و خوراک رایگان باشد چه عایدی برای استان خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: طبق درخواست معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، تخفیف 40 درصدی را برای هتل‌ها در ایام نوروز لحاظ کردیم ولی این امر هیچ سودی برای هتل‌‌ها نداشت زیرا هتلداران توانایی پرداخت عوارض، مالیات و هزینه‌های مربوط به قبوض خود را ندارند.

“کریم رسول‌زاده” در پایان گفت: با ادامه روند فعلی، سقف درجه‌بندی و استانداردسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان زیر سوال خواهد رفت چرا که وقتی هتلداری درآمدی ندارد، چگونه می‌تواند اقدام به بازسازی و مرمت و زیبایی هتل خود کند.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...