صفحه اصلی / اخبار داخلی / دیدار و گفتگوی مشاور سازمان جهانی گردشگری با فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران
دیدار و گفتگوی مشاور سازمان جهانی گردشگری با فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران - تصویر 1

دیدار و گفتگوی مشاور سازمان جهانی گردشگری با فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران

ایجاد شده: 18/آذر/1398       آخرین ویرایش: 18/آذر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، نشست مشاور سازمان جهانی گردشگری با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری ایران در راستای تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری کشور با حضور معاونان گردشگری برخی استان‌ها و همچنین مدیران و نمایندگانی از دستگاه‌های دولتی، برگزار شد.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری در این نشست با اشاره به اهمیت تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری بر ضرورت مشارکت بخش‌های مختلف، فعالان و ذی‌نفعان بخش خصوصی و دولتی در تدوین هر چه بهتر این برنامه تاکید کرد.

"علیرضا رحیمی" ابراز داشت: امیدواریم در پایان سفر "مارچلو نوتاریانی" مشاور سازمان جهانی گردشگری به ایران و با همکاری یکدیگر بتوانیم به چشم‌انداز جامعی از تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری دست یابیم.

"مارچلو نوتاریانی" مشاور سازمان جهانی گردشگری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت تدوین این برنامه به تشریح ظرفیت‌های گردشگری کشورمان در حوزه گردشگری پرداخت و اظهار داشت: امیدوارم که در پایان این نشست‌ها بتوانیم به یک نتیجه جامع و کامل دست یابیم تا شاهد بهبود شرایط گردشگری ایران باشیم.

مشاور سازمان جهانی گردشگری ابراز داشت: این امید را دارم تا با کمک هم در این حوزه یک گام به جلو برداریم. در حوزه گردشگری همه مهم هستند و باید نقش مهم و عملیاتی ایفا کنند. بخش خصوصی مانند موتور یک ماشین است و به نظر من این یک فرصت استثنایی است که وزیر گردشگری ایران نیز از بخش خصوصی صنعت گردشگری حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: اکنون و در شرایط فعلی، فرصت مناسبی به وجود آمده تا چالش‌های صنعت گردشگری را با یکدیگر، بررسی و در قالب تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری، بتوانیم به رونق این صنعت در ایران کمک کنیم.

"مارچلو نوتاریانی" با تاکید بر توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در تدوین این برنامه، گفت: این موضوعی است که با وزیر گردشگری نیز مورد بحث و بررسی قرار دادیم و اعتقاد من بر این است که در ایران ظرفیت‌های خوبی در این خصوص وجود دارد.

" نوتاریانی" افزود: با توجه به علاقه‌مندی و حمایت شخص آقای مونسان به عنوان وزیر گردشگری از تدوین این برنامه به نظر می‌رسد بتوانیم گام‌های موثری در این خصوص برداریم. حتی اگر 50 درصد این برنامه نیز اجرایی شود، شاهد اتفاق بسیار مهم و نتایج بسیار خوب در حوزه گردشگری ایران خواهیم بود.

وی در ادامه به ظرفیت‌های عالی و فراوان ایران در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: ایران از نظر نیروهای انسانی نیز ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری دارد و مطمئن هستم با همکاری یکدیگر می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم زیرا یک اراده مصمم برای تدوین این برنامه وجود دارد.

وی تصریح کرد: هر دپارتمان نقش و جایگاه خود را در این برنامه جامع دارد. اولویت‌ها به ترتیب آموزش، قوانین و مقررات ( استاندارد )، بحث‌های مالی و جذب سرمایه برای توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات، موضوعات مرتبط با ویزا و تسهیلات ورود گردشگران، مدیریت مقاصد، مدیریت تجربه و ایجاد تجربه منحصربفرد، گردشگری روستایی و مباحث مربوط به جوامع محلی است.

مشاور سازمان جهانی گردشگری یادآور شد: یکی از نکات دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، مدیریت ریسک است. زیرا بحران‌ها و حوادث طبیعی ممکن است به وجود بیایید و باید برنامه‌ای برای مدیریت ریسک نیز داشته باشیم.

وی در پایان گفت: برنامه‌ریزی، پروسه‌ای زمان‌بر و شکل‌پذیر است و باید از تجربیات تخصصی برای این برنامه‌ریزی استفاده شود. هر پیشنهادی که وجود دارد را به ما منعکس کنید تا در برنامه لحاظ شود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...