صفحه اصلی / اخبار داخلی / دکتر محسن قریب: تصدی‌گری دولت در حوزه گردشگری و هتلداری ناموفق بوده است
دکتر محسن قریب: تصدی‌گری دولت در حوزه گردشگری و هتلداری ناموفق بوده است - تصویر 1

دکتر محسن قریب: تصدی‌گری دولت در حوزه گردشگری و هتلداری ناموفق بوده است

ایجاد شده: 22/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1396

به گزارش هتل‌نیوز، دکتر “محسن قریب” پس از سالها فعالیت در بخش دولتی صنعت گردشگری و هتلداری از جمله گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی و … هم‌اکنون سمت ریاست هیات‌مدیره گروه هتل‌های آریا به عنوان نخستین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور را بر عهده دارد.

دکتر “محسن قریب” در ابتدای مصاحبه با خبرنگار هتل‌نیوز به بیان شرح مختصری از تاریخچه فعالیت گروه هتل‌های آریا پرداخت و گفت: گروه هتل‌های آریا در سال 1386 تاسیس شده است و در طول این سالها به عنوان اولین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور موفق شده است تا اتفاقات خوبی را رقم بزند.

دکتر “محسن قریب” اظهار داشت: گروه هتل‌های آریا از بدو تاسیس سه هدف عمده را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است. در ابتدا ظرفیت‌سازی برای هتل‌های عضو گروه در حوزه‌های اقامتی و پذیرایی از طریق امضای قرارداد با گروه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی، در مرحله دوم حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و تبلیغات با بیشترین اثردهی برای تمامی اعضای گروه و به عنوان هدف سوم نیز موضوع آموزش واحد در تمامی هتل‌های زیرمجموعه را دنبال نموده است که در آخرین اقدام، گروهی از مدیران هتل‌ها برای حضور در یک دوره آموزشی به کشور ترکیه اعزام شدند.

دکتر “قریب” تصریح کرد: گروه هتل‌های آریا همه ساله در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور دارد و امسال نیز موفق به کسب عنوان بهترین غرفه حاضر در سالن خلیج فارس که مختص به هتلداران بود، شد. در حوزه نمایشگاه‌های خارجی نیز طی سال‌های گذشته حضور پر قدرتی در کشورهایی نظیر ترکیه و چین داشته‌ایم.

وی در خصوص برنامه‌های گروه هتل‌های آریا در سال آینده، گفت: در سال آینده نیز اهداف تعیین شده علی‌الخصوص در زمینه ارائه سرویس به سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی، توسعه روابط با کشورهای خارجی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهیم داد.

وب افزود: همچنین موضوعی که از سال آینده آن را استارت خواهیم زد، تجهیز و استانداردسازی هتل‌های سراسر کشور است که بر اساس مجوز و نمایندگی‌های اخذ شده از چندین شرکت خارجی، طراحی و ساخت و همچنین تجهیز هتل‌های متقاضی را دنبال خواهیم کرد.

رئیس هیات‌مدیره گروه هتل‌های آریا در رابطه با وضعیت ضریب اشغال هتل‌های زیرمجموعه این گروه، ابراز داشت: خوشبختانه با توجه به استفاده از روش‌های مدرن بازاریابی و فروش و همچنین تلاش‌های مجموعه عوامل، گروه هتل‌های آریا در سال جاری میانگین ضریب اشغال 70 درصد را داشته است. البته با توجه به توزیع نامناسب سفر در کشور و همچنین وضع معیشت مردم که در پی رکود اقتصادی با مشکل مواجه شده است، متاسفانه اکثریت هتل‌های کشور ضریب اشغال پایینی را داشته‌ و مردم ترجیح داده‌اند تا در مراکز عمومی، چادرهای مسافرتی و یا نهایتا در خانه‌مسافرها اقامت داشته باشند.

دکتر محسن قریب در رابطه با ورود دولت به صنعت گردشگری نیز گفت: نه فقط در صنعت گردشگری بلکه در تمامی مباحث اقتصادی، تصدی‌گری دولت نتیجه خوبی در پی نداشته و متاسفانه ورود مستقیم دولت با موفقیت همراه نبوده است. تشکل‌های دولتی به دلیل ساختار اجرایی و نظارت‌هایی که بر عملکردشان وجود دارد دچار موانع و مشکلات زیادی به ویژه در بحث تبلیغات و بازاریابی می‌شوند. از سوی دیگر مجموعه‌های دولتی دارای پرسنل مازادی هستند که فقط و فقط، هزینه‌های سرباری را به هتل‌ها تحمیل می‌کنند.

وی در پایان افزود: در طرف مقابل و در مقایسه با مجموعه‌های دولتی، بخش خصوصی دارای تحرک، چابکی و سرعت عمل بسیار بالایی در تصمیم‌گیری‌هاست


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...