صفحه اصلی / اخبار داخلی / دولت به جای حمایت به دنبال کندن از هتلداران است / هیچ اراده‌ای برای برخورد به خانه‌مسافرها وجود ندارد
دولت به جای حمایت به دنبال کندن از هتلداران است / هیچ اراده‌ای برای برخورد به خانه‌مسافرها وجود ندارد - تصویر 1

دولت به جای حمایت به دنبال کندن از هتلداران است / هیچ اراده‌ای برای برخورد به خانه‌مسافرها وجود ندارد

ایجاد شده: 17/مهر/1397       آخرین ویرایش: 17/مهر/1397

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس جامعه هتلداران ایران در رابطه با موضوع نرخ‌گذاری هتل‌ها در ایران، اظهار داشت: قیمت‌ هتل‌ها در تمامی کشورهای دنیا موضوعی نسبی است و هیچ معیار بین‌المللی وجود ندارد منتهی در سایر کشورها بر خلاف ایران، نرخ هتل آزاد است و بر اساس رابطه عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

"جمشید حمزه‌زاده" اظهار داشت: نرخ هتل به عوامل مختلف بستگی دارد. در کشوری مانند ترکیه، دولت از صنعت هتلداری حمایت همه جانبه می‌کند و برای مثال هتل‌ها را در یک دوره پنج ساله از پرداخت مالیات معاف کرده است.

"حمزه‌زاده" ابراز داشت: در مقابل شاهد هستیم که در ایران هتل‌ها باید 9 درصد مالیات ارزش افزوده و با اعمال تخفیف حدود 12.5 درصد مالیات به صورت مستقیم بپردازند.

وی تصریح کرد: دولت در کشور ما به جای کمک به دنبال این است که از ما بکند و مبالغی نیز به شهرداری، مالیات و بیمه برسد. به همین دلیل نیز نرخ تمام شده برای هتلداران بسیار گران است.

رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه به موضوع کارتن به دست‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این مشکل از شمال کشور آغاز و هم‌اکنون به کل کشور سرایت کرده است و البته به دلیل فعالیت غیرمجاز، تاثیرات منفی بسیاری نیز بر حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت مراکز اقامتی رسمی، گذاشته است.

وی افزود: متاسفانه اراده جدی از سوی نهادهای ذی‌ربط مانند سازمان میراث فرهنگی برای برخورد با این دسته از مراکز اقامتی وجود ندارد و کارت به دست‌ها نه تنها برای هتلداران بلکه برای کل کشور به یک معضل بزرگ تبدیل شده‌اند.

"حمزه‌زاده" در رابطه با احداث هتل‌های جدید در کشور گفت: در کنار تمام معضلاتی که داریم، متاسفانه مطالعات نیازسنجی نیز صورت نگرفته تا مشخص شود که هر کجا چه اندازه به هتل نیاز دارد.

وی در این خصوص افزود: مطالعات نیازسنجی بایستی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شود زیرا موافقت اصولی برای احداث هتل نیز از سوی این سازمان صادر می‌شود.

وی در پایان گفت: پیشنهاد جامعه هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، اولویت‌بندی است. برای مثال در استانی مانند سیستان و بلوچستان 100 درصد به ساخت و احداث هتل نیاز وجود دارد اما متاسفانه این مبحث جدی گرفته نمی‌شود.

 


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...