صفحه اصلی / اخبار داخلی / دو سوم تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی همچنان تعطیل است
دو سوم تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی همچنان تعطیل است - تصویر 1

دو سوم تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی همچنان تعطیل است

ایجاد شده: 29/تیر/1399       آخرین ویرایش: 29/تیر/1399

به گزارش هتل‌نیوز، هفتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی با حضور معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری، مدیر کل میراث فرهنگی و معاون گردشگری استان خراسان رضوی و نمایندگانی از سایر دستگاه‌های عضو، برگزار شد.

"ابوالفضل مکرمی‌فر" مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی در این جلسه ضمن اعلام این خبر که مهلت ثبت‌نام کسب و کارها برای دریافت تسهیلات تا 5 مردادماه تمدید شده است، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تعداد زیادی از کسب و کارهای حوزه گردشگری و صنایع دستی برای دریافت تسهیلات خسارت ناشی از کرونا ثبت‌نام نکرده‌اند.

"مکرمی‌فر" ابراز داشت: تاکنون حدود 320 طرح در سامانه "کارا" برای دریافت 750 میلیارد ریال تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که 17 میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

"محمد صادق براتی" معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر در زمینه مدیریت بحران کرونا را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر هیچ ممنوعیتی برای ورود زائران نداریم ولی محدودیت‌هایی داریم که اعمال می‌شود.

"براتی" همچنین در خصوص میزان خسارت وارد شده به تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی ناشی از کرونا نیز گفت: خسارت وارد شده به حوزه گردشگری برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت بالغ بر 10 هزار و 670 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت پذیرش در مهمانسراها و زائرسراهای دولتی همچنان ادامه دارد، افزود: البته ضریب اشغال تخت‌ها در این دوران قابل توجه نیست و مراکز اقامتی مختلف از 10 تا 12 درصد ضریب اشغال دارند.

"یوسف بیدخوری" معاون گردشگری استان خراسان رضوی نیز با بیان این مطلب که دو سوم تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی همچنان تعطیل است، آخرین وضعیت فعالیت تاسیسات گردشگری در سطح استان را اینگونه توضیح داد؛  

  • هتل: 71 واحد از 241 هتل دارای مجوز با متوسط ضریب اشغال 12.7 درصد
  • هتل‌آپارتمان: 65 واحد از 308 هتل‌آپارتمان دارای مجوز با متوسط ضریب اشغال 11 درصد
  • مهمانپذیر: 82 واحد از 381 میهمانپذیر دارای مجوز با متوسط ضریب اشغال 10 درصد
  • اقامتگاه بوم‌گردی: ۶۴ واحد از 100 اقامتگاه دارای مجوز با متوسط ضریب اشغال 5 درصد
  • خانه‌مسافر: 162 واحد از 608 خانه‌مسافر دارای مجوز با متوسط ضریب اشغال 10 درصد
  • دفاتر خدمات مسافرتی: 206 دفتر از 411 دفتر و شرکت دارای مجوز
  • مجموع تاسیسات گردشگری: از مجموع 2255 واحد تاسیسات گردشگری، تعداد 784 واحد فعال و بقیه در حاضر تعطیل است.

جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...