صفحه اصلی / اخبار داخلی / درجه‌بندی هتل‌ها از سوی سامانه‌های رزرواسیون مانع از کسب و کار سالم است
درجه‌بندی هتل‌ها از سوی سامانه‌های رزرواسیون مانع از کسب و کار سالم است - تصویر 1

درجه‌بندی هتل‌ها از سوی سامانه‌های رزرواسیون مانع از کسب و کار سالم است

ایجاد شده: 6/آذر/1397       آخرین ویرایش: 6/آذر/1397

عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز در خصوص اعطای گواهینامه‌های هتل برتر از سوی برخی سامانه‌های رزرواسیون آنلاین، اظهار داشت: متاسفانه متولی اصلی درجه‌بندی هتل‌ها یعنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به این موضوع حساسیتی نشان نمی‌دهد.

به گزارش هتل‌نیوز، وی گفت: افراد و شرکت‌هایی وارد موضوع درجه‌بندی و اعطای ستاره به هتل‌ها شده‌اند که آگاهی و تخصصی نسبت به آن ندارند و صرفا به دنبال منافع خود هستند. برای مثال هتل‌هایی که با سامانه رزرواسیون مورد نظر همکاری می‌کنند در رتبه بالاتری قرار می‌گیرند.

"علی معین‌زاده" ابراز داشت: متولی اصلی صنعت گردشگری در ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و طبعا بایستی بر هر حرکتی که مرتبط با این صنعت است، نظارت داشته باشد و بر اساس قوانین موجود مانع از برخی فعالیت‌ها شود و بالعکس اختیاراتی را اعطا کند.

"معین‌زاده" تصریح کرد: گردشگری یک زنجیره است و زمانی که یک فرد یا مجموعه بر اساس منافع خود حرکت می‌کند بر مجموعه گردشگری کشور اثرگذار خواهد بود. چه دلیلی دارد که یک سامانه رزرواسیون به موضوع درجه‌بندی هتل‌ها ورود پیدا کند؟

وی با اشاره به نمونه‌های مشابه این فرایند در سطح بین‌المللی، گفت: در وب‌سایت‌های بین‌المللی مانند Tripadvisor یا Google نظرات تمامی میهمانان هتل از کشورهای مختلف جهان موجود است. این در حالیست که از میان 100 مسافر ایرانی یک هتل شاید فقط 10 نفر در وب‌سایت‌های داخلی نظر بدهند پس در نتیجه نظرات اعلام شده کامل و جامع نیست.

عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران ادامه داد: از سوی دیگر هتلی که در یک منطقه مسافر بیشتری از سایرین داشته باشد، نظرات بیشتری نیز خواهد داشت و در این رتبه‌بندی، نمره بالاتری خواهد گرفت. 

وی افزود: حتی احتمال دارد که در یک منطقه، هتلی به دلیل مشکلات زیرساختی مانند اینترنت به طور کلی رزرو آنلاین نداشته باشد. این هتل چه تقصیری دارد؟ آیا این هتل واقعا از نظر درجه‌بندی از سایرین پایین‌تر است؟

رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در پایان گفت: سوای همه این مسائل، سامانه‌های رزرواسیون آنلاین برای ورود به هر موضوعی بایستی از نهاد متولی یعنی سازمان میراث فرهنگی، مجوز داشته باشند زیرا این اقدامات می‌تواند بر رقابت میان هتل‌ها تاثیرگذار و مانع از کسب و کار سالم باشد.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...