صفحه اصلی / اخبار داخلی / در رابطه با مطالعات نیازسنجی احداث هتل‌های جدید هیچ مشاوره و صحبتی با جامعه هتلداران ایران انجام نشده است
در رابطه با مطالعات نیازسنجی احداث هتل‌های جدید هیچ مشاوره و صحبتی با جامعه هتلداران ایران انجام نشده است - تصویر 1

در رابطه با مطالعات نیازسنجی احداث هتل‌های جدید هیچ مشاوره و صحبتی با جامعه هتلداران ایران انجام نشده است

ایجاد شده: 7/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1398

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر لزوم مطالعه و نیازسنجی بسیار دقیق برای جانمایی 500 نقطه جهت ساخت هتل و تاسیسات گردشگری، اظهار داشت: این موضوع در مرحله نخست باید توسط مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیازسنجی می‌شد تا دستگاه‌های مختلف هر جا که دلشان می‌خواهد زمین به هتل‌سازی و توسعه گردشگری، اختصاص ندهند زیرا ممکن است زمین‌هایی به این امر اختصاص یابد که محل مناسبی برای ساخت هتل نباشد. 

"جمشید حمزه‌زاده" ابراز داشت: این زمین‌ها باید در مکان‌هایی جانمایی شوند که صرفا به هتل یا تاسیسات گردشگری نیاز است. در بسیاری از مناطق کشور دیگر به هتل نیاز نیست و در حال ساخت صدها هتل هستیم که اشباع شده است. برای مثال در شهری مانند مشهد، ظرفیت هتل‌ها بیش از تعداد مسافران است. بنابراین ارائه زمین رایگان یا اقساطی به سرمایه‌گذار و هتل‌ساز نه توجیه اقتصادی دارد و نه صحیح است.

"حمزه‌زاده" تصریح کرد: در برخی شهرها مانند تهران به چند هتل پنج ستاره تاپ نیاز است. در این میان باید این سرمایه‌گذاری‌ها هدایت شده انجام شود و در کنار آن به حل مشکلات فعالان حوزه گردشگری مانند هزینه‌های سنگین و برق و سایر هزینه‌های جانبی هتلداران نیز توجه شود.

وی افزود: مطالعات نیازسنجی دقیق در حوزه گردشگری انجام نشده و بیشتر کارهایی که انجام می‌شود نیز سطحی است. از سوی دیگر تاکنون هیچ مشاوره و صحبتی در خصوص ضرورت توجه به این مهم با جامعه هتلداران ایران انجام نشده است. اینکه بر چه اساسی روی 500 نقطه تاکید شده نیز موضوعی است که ما در جریان آن نیستیم.

رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره کاهش ضریب اشغال هتل‌ها، ابراز داشت: در حال حاضر ضریب اشغال هتل‌ها زیر 40 درصد است و نسبت به سال گذشته با کاهش اقامت مواجه هستیم. طی دو ماه گذشته نیز شاهد کاهش 15 درصدی اقامت در هتل در مقایسه با سال گذشته بوده‌ایم. 


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...