صفحه اصلی / اخبار خارجی / خروجی بیست و چهارمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری؛ گردشگری متحد، انعطاف‌پذیر و مصمم
خروجی بیست و چهارمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری؛ گردشگری متحد، انعطاف‌پذیر و مصمم - تصویر 1

خروجی بیست و چهارمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری؛ گردشگری متحد، انعطاف‌پذیر و مصمم

ایجاد شده: 23/آذر/1400       آخرین ویرایش: 23/آذر/1400

به‌گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، نمایندگان ۱۳۱ کشور عضو سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، از جمله ۵۹ وزیر و معاون وزیر گردشگری، در پایتخت اسپانیا، مادرید در این نشست شرکت کردند. در کنار مشارکت وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا، ریس ماروتو، حمایت سیاسی دولت این کشور از سازمان جهانی گردشگری با حضور پدرو سانچز، نخست‌وزیر، و خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه این کشور، مورد تاکید قرار گرفت. در آستانه مجمع عمومی، پادشاه اسپانیا، فیلیپه ششم، ارتباط اقتصادی-اجتماعی گردشگری را به رسمیت شناخت و از نقش UNWTO در این زمین قدردانی کرد. 

دسترسی و شناخت بی‌سابقه

سازمان جهانی گردشگری دستاوردهای خود را در دو سال گذشته پس از آخرین مجمع عمومی ارائه کرد که مهمترین آن‌ها هدایت گردشگری در بزرگترین بحران در تاریخ این بخش بود. اعضای حاضر در جلسه برنامه کار دوسالانه آینده را مطرح کردند و ۷۷٪ اعضا به نفع دبیرکل برای دومین دوره (۲۰۲۲-۲۰۲۵) رای دادند. دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، و همچنین رهبران آژانس‌های کلیدی سازمان ملل متحد, UNCTAD ICAO، و WHOدر طول دوران همه‌گیری با آن‌ها همکاری کرده‌اند. 

قدرت جوانان و بخش خصوصی

مجمع عمومی کشورهای عضو و اعضای وابسته را حول یک دیدگاه مشترک برای آینده گردشگری و خود UNWTO متحد کرد. اعضا یک قانون بین‌المللی مهم برای حمایت از گردشگران را تأیید کردند، که مسئولیت‌های هر بخش را در کمک به گردشگران در شرایط بحرانی و در نتیجه کمک به بازگرداندن اعتماد به سفرهای بین‌المللی را روشن می‌کند. 

آینده پایدار و فراگیر

به غیر از جلسات عمومی برای اعضا، مجمع عمومی همچنین شاهد بود که UNWTO وزرای گردشگری و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و بخش خصوصی را برای یک نشست موضوعی ویژه با عنوان «ساختن برای آینده: نوآوری، آموزش و توسعه روستایی» گرد هم آورد. در این نشست جهانی، برندگان مسابقه جهانی گردشگری روستایی UNWTO اعلام شدند، که اولین فهرست برای اعلام بهترین دهکده‌های گردشگری توسط UNWTO بود، که با شناخت قدرت ایده‌های جدید برای ایجاد فرصت‌هایی خارج از شهرهای بزرگ و مقاصدی که در حال حاضر پیشرو در مهار این روستاها هستند. 

قدرت گردشگری به عنوان محرک بهبود و توسعه پایدار

در همان زمان، از بهترین استعدادهای جوان نیز با برندگان لیگ دانشجویان UNWTO که ایده‌های خود را در کنار رهبران مستقر بخش به اشتراک گذاشتند، تجلیل شد. همچنین بر نقش اعضای وابسته UNWTO در عملیاتی کردن برنامه‌ها تاکید شد. اعضای جدید وابسته مورد استقبال قرار گرفتند و نمونه‌هایی از مشارکت‌های دولتی و خصوصی مؤثر برای کمک به گردشگری برای سازگاری با چالش‌های ناشی از همه‌گیری مشخص شد. 

اعضا به برگزاری بیست و پنجمین اجلاس مجمع عمومی در سال ۲۰۲۳ در سمرقند ازبکستان رأی دادند. پیش از آن، همانطور که اعضا نیز تایید کردند، بالی در اندونزی میزبان روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۲ خواهد بود که با موضوع «بازاندیشی در گردشگری» برگزار می‌شود، عربستان سعودی نیز میزبان روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳ با موضوع «گردشگری برای سرمایه‌گذاری سبز» خواهد بود. 


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...