صفحه اصلی / اخبار داخلی / در هتل بوتیک بر داشته‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری می‌شود
در هتل بوتیک بر داشته‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری می‌شود - تصویر 1

در هتل بوتیک بر داشته‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری می‌شود

ایجاد شده: 12/شهریور/1398       آخرین ویرایش: 12/شهریور/1398

به گزارش هتل‌نیوز، مدیر اجرایی و بهره‌برداری هتل بوتیک نظامیه تهران وقوع تحریم‌های اقتصادی را عاملی برای تغییر نگرش سرمایه‌گذاران از صادرات و واردات به سرمایه‌گذاری داخلی، معرفی کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری روی ظرفیت‌های داخلی جامعه می‌تواند کارآمد و درآمدزا باشد.

"امیدرضا کاظمی" با اشاره به سابقه فعالیت بوتیک هتل‌ها در اروپا و آمریکا، ابراز داشت: معاشرت جامعه فرهیخته ایرانی با غرب باعث شده تا این شکل از سرمایه‌گذاری در ایران نیز آغاز شود.

"کاظمی" گفت: ایجاد بوتیک‌ها در دهه 40 شمسی در استان اصفهان، آغاز و البته در دوره‌هایی نیز با محدودیت مواجه شد ولیکن طی 10 سال گذشته با توجه دولت، دوباره افزایش یافته است. دولت با در اختیار گذاشتن بناهای تاریخی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور ایجاد هتل بوتیک‌ها، تحول بزرگی را به وجود آورده که نمونه بارز آن در شهرهای کاشان و یزد بوده است.

وی در خصوص هتل بوتیک نظامیه تهران نیز گفت: توجه به گذشته و فرهنگ کشورمان، گرایش به آنچه بودیم و می‌توانیم باشیم را به دنبال خواهد داشت. در این نوع سرمایه‌گذاری بر داشته‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری می‌شود و نگاه دورن‌زایی به برون‌زایی منجر می‌شود.

"امیدرضا کاظمی" میهمان‌نوازی را یکی از شاخصه‌های فرهنگ ایرانی دانست و ادامه داد: در هتل بوتیک نظامیه نیز قصد داریم تا میهمان‌نوازی را به عنوان یکی از شاخصه‌های فرهنگ ایرانی به گردشگران خارجی نشان دهیم.

وی تصریح کرد: میهمان‌نوازی عنصری مغفول در حوزه گردشگری ایران است و این در شرایطی است که می‌تواند به عنوان یک برند ایرانی به سایر کشورها عرضه شود تا ما را با آن یاد کنند.

این فعال صنعت گردشگری و هتلداری در ادامه یکی از مشکلات حوزه گردشگری را ضعف نیروی انسانی و همچنین ضعف در نخبه‌پروری دانست و گفت: بسیاری باور ندارند که می‌توان از تبدیل کار آماتور به حرفه‌ای، ثروت کسب کرد. گردشگران خارجی با سفر به ایران و حضور در مراکز اقامتی مانند هتل بوتیک نظامیه، اصالت فرهنگی را به عنوان سوغات به کشور خود می‌برند.

وی در پایان گفت: به اینکه رسیده‌ایم که می‌توان با میهمان‌نوازی پول و ثروت کسب کرد زیرا اگر گردشگری رونق بگیرد، ثروت تولید می‌شود و در نهایت آبادانی رخ می‌دهد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...