صفحه اصلی / اخبار خارجی / دبی، میزبان ۲۰۲۵ کنفرانس شورای بین‌المللی موزه‌ها
دبی، میزبان ۲۰۲۵ کنفرانس شورای بین‌المللی موزه‌ها - تصویر 1

دبی، میزبان ۲۰۲۵ کنفرانس شورای بین‌المللی موزه‌ها

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، " شیخ محمد بن راشد " نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی در توییتی اعلام کرد شهر دوبی در سال ۲۰۲۵ میزبان کنفرانس بین‌المللی شورای موزه‌ها خواهد بود.

این رویداد که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، بزرگترین گردهمایی جهانی نمایندگان و کارشناسان موزه‌ها برای بحث و گفت‌وگو درباره تبلیغ و حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی و بررسی آینده این صنعت است.

شیخ محمد در توییت خود عنوان کرد ۲۰ هزار موزه از ۱۱۹ کشور جهان در رویدادی که در دوبی برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

کنفرانس بین‌المللی شورای موزه‌ها بیانیه‌ای درباره محور رویداد سال ۲۰۲۵ خود منتشر کرده است که مشخصا بر چگونگی سرپا شدن حوزه فرهنگ از ضربه ناشی همه‌گیری کرونا تمرکز خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: جهانی که امروز در آن زندگی می‌کنیم با دنیایی که مدتی پیش می‌شناختیم تفاوت فاحشی دارد. جریانی شدید از اتفاقات، از همه گیری کرونا گرفته تا اعتراضات گسترده، بلایای طبیعی، افزایش بی‌عدالتی‌ها و انقلاب در حوزه فناوری و دنیای دیجیتال هرآنچه را فکر می کردیم می‌شناسیم تغییر داده و به چیزی منجر شد که می‌توان از آن مطمئن بود: این که فردا نامعلوم است. در تلاشیم بیاموزیم چطور با فضایی آکنده از تغییرات سریع، سازگار شده، خود را با شرایط وفق داده، تغییر و پیشرفت کنیم. (آن هم در شرایطی که) برخی جوامع و مردم در مواجهه با تغییرات در مقایسه با دیگران مجهزترند.

در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: موزه‌های ما نیز با روند مشابهی روبه‌رو بوده‌اند البته نه با سرعتی مشابه. همزمان با آن که سعی می‌کنیم خودمان را تغییر داده و با دیگران ارتباط برقرار کنیم، موزه‌ها نیز همین‌طورند. در این کنفرانس همین را مطرح خواهیم کرد این که قدم بعدی مشترک موزه‌ها و جوامع برای رسیدن به یک آینده بهتر چیست؟  

دوره آتی از کنفرانس شورای موزه‌ها سال آینده میلادی در پایتخت جمهوری چک برگزار می‌شود. این کنفرانس با محور قدرت موزه‌ها، به راه‌هایی می‌پردازد که از طریق آنها می‌توان ظرفیت موزه‌ها و نقش آنها در جامعه و اقتصاد جهانی را گسترش داده و تقویت کرد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...