صفحه اصلی / اخبار داخلی / خانه مسافر نیاز جامعه گردشگری و تلاش برای حذف آن، ناموفق است
خانه مسافر نیاز جامعه گردشگری و تلاش برای حذف آن، ناموفق است - تصویر 1

خانه مسافر نیاز جامعه گردشگری و تلاش برای حذف آن، ناموفق است

ایجاد شده: 13/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 13/خرداد/1398

به گزارش هتل‌نیوز، کارشناس مسئول واحدهای اقامتی و پذیرایی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت خانه‌های مسافر در این استان پرداخت و اظهار داشت: بحث خانه‌مسافر با خانه‌های استیجاری که غیرقانونی محسوب می‌شوند، متفاوت است.

"کامران هارونی" با اشاره به تشکیل کمیته استانداردسازی و ساماندهی خانه‌های مسافر و تعیین اعضای آن، ابراز داشت: تمام تلاش اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، ممانعت از بروز ضرر و زیان به هتل‌ها و میهمان‌پذیرها بوده است.

"هارونی" ادامه داد: خانه‌مسافرها به صورت سازماندهی شده، نیاز جامعه گردشگری کشور است و هر گونه تلاش برای حذف آنها، ناموفق است.

وی همچین به راه‌اندازی سامانه خانه‌مسافر، اشاره کرد و گفت: مسافران و گردشگران می‌توانند با مراجعه به این سامانه، اطلاعات لازم در خصوص اقامتگاه‌های مورد نیاز برای سفر را کسب کنند. هدف اصلی این سامانه معرفی اقامتگاه‌های قانونی، دارای مجوز و ایجاد دسترسی آسان برای مسافران است زیرا متاسفانه سامانه‌های رزرواسیون به شکل غیرقانونی، واحدهای غیرمجاز را تبلیغ می‌کنند و به جذب مسافر اقدام می‌ورزند.

کارشناس مسئول واحدهای اقامتی و پذیرایی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر هتل‌ها در مرکز شهر اصفهان، متمرکز و برخی از شهرستان‌ها فاقد هتل هستند، خانه‌های مسافر به دلیل دسترسی بیشتر و قیمت مناسب‌تر در اولویت انتخاب قرار می‌گیرند.

وی مخاطب هتل‌ها با سایر مراکز اقامتی را متفاوت دانست و گفت: هدف نهایی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، رفاه حال گردشگران است و در این راستا تا جایی که امکان دارد باید به نیازهای اقشار مختلف پاسخ داده شود. با ساماندهی منسجم و دقیق خانه‌های مسافر می‌توان نیاز جامعه هتلداران و میهمان‌پذیران را تامین کرد و همچنین در جهت رفاه حال گردشگران گام برداشت.

"کامران هارونی" تصریح کرد: خانه‌مسافر نیاز جامعه گردشگری است و باید در جهت ساماندهی این مراکز و برچیدن خانه‌های استیجاری غیرقانونی اهتمام ورزید تا چرخ‌های صنعت گردشگری و صنعت هتلداری در مسیر درست بچرخد.

وی در پایان در رابطه با فعالیت واحدهای اقامتی تحت عنوان هاستل، گفت: در مصادیق 16 گانه واحدهای اقامتی از هتل، میهمان‌پذیر، بوم‌گردی و خانه‌مسافر نام برده شده است ولیکن واحدهای دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانند برای جذب گردشگران خارجی از عنوان هاستل استفاده کنند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...