صفحه اصلی / اخبار داخلی / خانه - کافه‌ها جزو مصادیق تاسیسات گردشگری نیستند و مجوزی برای آن‌ها وجود ندارد
خانه - کافه‌ها جزو مصادیق تاسیسات گردشگری نیستند و مجوزی برای آن‌ها وجود ندارد - تصویر 1

خانه - کافه‌ها جزو مصادیق تاسیسات گردشگری نیستند و مجوزی برای آن‌ها وجود ندارد

ایجاد شده: 17/مهر/1398       آخرین ویرایش: 17/مهر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه خانه - کافه‌ها تا این لحظه در آئین‌نامه مربوط به تاسیسات گردشگری قرار نگرفته است، اظهار داشت: چون این واحدها جزو تاسیسات گردشگری نیستند، بنابراین کسی به ما اجازه نداده که به آن‌ها مجوز فعالیت بدهیم.

"ولی تیموری" ضمن بیان مطلب فوق، ابراز داشت: در آئین‌نامه تاسیسات گردشگری، 29 مورد ذکر شده و اگر در این قالب از ما درخواستی شود، می‌توانیم مجوز را صادر کنیم ولیکن اگر چنین مراکزی ( خانه - کافه‌ها ) نیز نیاز به مجوز داشته باشند، باید در آینده آنها را به این آئین‌نامه اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: در درجه اول باید توجیه شویم که خانه - کافه‌ها از جلمه مصادیق تاسیسات گردشگری است و موارد دیگر نمی‌تواند چنین کارکردی را داشته باشد. در آن صورت است که آئین‌نامه باید اصلاح شود و این گروه نیز در فهرست قرار بگیرند.

وی در خصوص صدور مجوز فعالیت برخی کافه‌ها طی چند سال گذشته از سوی مسئولین وقت نیز گفت: ممکن است این واحدها تحت عنوان واحد پذیرایی، مجوز گرفته باشند ولی عنوان خانه - کافه به هیچ عنوان در آئین‌نامه وجود ندارد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تاکید کرد: اگر مجوزی نیز تحت این عنوان صادر و دریافت شده، قطعا غیرقانونی بوده است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...