صفحه اصلی / اخبار داخلی / حمایت و ارائه تسهیلات به استارت‌آپ‌های گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور
حمایت و ارائه تسهیلات به استارت‌آپ‌های گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور - تصویر 1

حمایت و ارائه تسهیلات به استارت‌آپ‌های گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور

ایجاد شده: 15/مرداد/1398       آخرین ویرایش: 17/مرداد/1398

به گزارش هتل‌نیوز، دبیر کارگروه "استارت‌آپ‌های گردشگری" جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران از ساماندهی استارت‌آپ‌های فعال در حوزه گردشگری کشور با همکاری این تشکل و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ ابزارهای جدید، خبر داد.

دبیر کارگروه استارت‌آپ‌های گردشگری جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک در مصاحبه با هتل‌نیوز، اظهار داشت: گردشگری در دنیای امروز، یکی از مهم‌ترین صنایع درآمدزا و کارآفرین در تمامی کشورهای دنیاست و با پیشرفت تکنولوژی، روز به روز بر اهمیت ایجاد و حضور استارت‌آپ‌ها در این حوزه افزوده می‌شود.

"بابک شاینده" با اشاره به اینکه فعالیت استارت‌آپ‌ها در زمینه‌های مختلف باعث پویایی صنایع و مشاغل می‌شود، ابراز داشت: استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری نیز به عنوان فرصتی برای رشد مشاغل و ایجاد فرصت‌های شغلی که تاکنون به آنها توجهی نشده است به حساب می‌آیند.

"شاینده" افزود: فعالیت استارت‌آپ‌های گردشگری در درجه اول باعث یکپارچگی خدمات مورد نیاز مسافران و در نهایت بهبود و افزایش کیفیت ارائه خدمات در این حوزه می‌شود. همچنین کاهش هزینه‌های سفر نیز از جمله مزایای حضور و فعالیت استارت‌آپ‌ها در صنعت گردشگری است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه "استارت‌آپ‌های گردشگری" در جامعه گردشگری الکترونیکی ایران، گفت: هم‌اکنون امکان ثبت نام استارت‌آپ‌های گردشگری در وب‌سایت جامعه گردشگری الکترونیک به نشانی http://e-tourism.ir/fa/home.php فراهم شده است.

شناسایی استارت‌آپ‌های برتر به منظور استفاده از ظرفیت حمایت‌های دولتی، تقویت اکوسیستم استارت‌آپی در حوزه گردشگری کشور، تبادل نظر و گفتگو در خصوص چالش‌های صنعت گردشگری و تصمیم‌گیری و اقدام لازم در این خصوص، تسهیل و تسریع در فرایند بررسی، هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت‌های استارت‌آپی حوزه گردشگری، هم‌فکری و هم‌افزایی برای رفع موانع فعالیت و در نهایت برقراری ارتباطی دو سویه میان فعالین استارت‌آپی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله مهمترین اهداف تشکیل کارگروه استارت‌آپ‌های گردشگری در جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی فعالین در حوزه گردشگری الکترونیک از جمله نرم‌افزارها، اپلیکیشن‌ها، سامانه‌های رزرواسیون‎های آنلاین، فروش بلیط و خدمات جانبی گردشگری به عنوان استارت‌آپ گردشگری به حساب می‌آیند از تدوین اساسنامه فعالیت استارت‌آپ‌های گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با هدف صدور مجوز، ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های این حوزه، خبر داد و افزود: حمایت‌های مالی و معنوی و ارائه تسهیلات به استارت‌آپ‌های گردشگری نیز در دستور کار قرار دارد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...