صفحه اصلی / اخبار داخلی / حمایت جامعه هتلداران ایران از اجرای طرح سفر ارزان در کشور
حمایت جامعه هتلداران ایران از اجرای طرح سفر ارزان در کشور - تصویر 1

حمایت جامعه هتلداران ایران از اجرای طرح سفر ارزان در کشور

ایجاد شده: 30/دی/1397       آخرین ویرایش: 6/بهمن/1397

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص اجرای طرح "سفر ارزان" توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری تاسیسات گردشگری و بانک‌ها، اظهار داشت: اگر این طرح حتی برای مدت 6 ماه تا یک سال نیز اجرا شود، می‌تواند به توسعه سفر در کشور کمک کند.

رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به اینکه این طرح قرار نیست مانند طرح‌های قبلی، طولانی‌ مدت و دائمی باشد، ابراز داشت: همه بخش‌های گردشگری مانند حمل و نقل، هتل، دفاتر خدمات مسافرتی، پذیرایی و ... باید در راستای بهتر اجرا شدن طرح "سفر ارزان" کمک کنند زیرا تمام این فعالیت‌ها به نفع صنعت گردشگری و مردم خواهد بود.

رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید مجدد بر حمایت از این طرح، گفت: در صورت انجام حمایت‌های لازم، طرح "سفر ارزان" در بازه زمانی مشخص، اجرایی موفق خواهد داشت زیرادر مقایسه با طرح‌های قبلی که از سوی سازمان مطرح شد، بهتر به نظر می‌رسد.

"جمشید حمزه‌زاده" در ادامه گفت: هتلداران برای ارائه تخفیف و در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های خالی خود به آژانس‌های گردشگری با هدف توسعه سفرهای داخلی، آماده همکاری هستند.

وی تصریح کرد: اجرای موفقیت‌آمیز طرح "سفر ارزان" در کشور، می‌تواند در عین کمک به ارزان‌سازی خدمات سفر، باعث بهبود وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری، افزایش ضریب اشغال هتل‌ها، رونق کسب و کار آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و حفظ سفر در سبد خانوار ایرانی، شود.

وی در ادامه به کاهش میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور اشاره کرد و افزود: بر خلاف آمار ارائه شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان ضریب اشغال هتل‌های کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کمتر شده است. در حقیقت مسافران هتل رو کم شده‌اند که این وضعیت ناشی از شرایط اقتصادی مردم و ازدیاد مراکز غیر رسمی اقامتی در سطح کشور است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی، حاشیه سود هتل‌ها کم شده است زیرا با وجود افزایش شدید هزینه‌ها بسیاری از هتلداران برای فروش خدمات خود مجبور به ارائه تخفیف‌های 10 تا 50 درصدی شده‌اند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...