صفحه اصلی / اخبار خارجی / حذف هشدار کرونایی انگلیس درباره سفر به ده‌ها کشور جهان
حذف هشدار کرونایی انگلیس درباره سفر به ده‌ها کشور جهان - تصویر 1

حذف هشدار کرونایی انگلیس درباره سفر به ده‌ها کشور جهان

ایجاد شده: 17/مهر/1400       آخرین ویرایش: 17/مهر/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، وزارت امور خارجه انگلیس از ابتدای شیوع کرونا به شهروندان این کشور توصیه کرده بود که تنها در شرایط اضطراری به سایر کشورها سفر کنند. این هشدار مسافرتی امروز برای ۵۱ کشور جهان برداشته شد. چهارشنبه گذشته هم هشدار مسافرتی برای ۳۲ کشور جهان حذف شد.

این‌ها کشورهایی هستند که در طرح پیشین نظام مسافرتی انگلیس در فهرست مناطق متوسط (زرد) بلحاظ خطر کرونایی قرار داشتند. تا ۸ روز پیش کشورها به سه دسته کم (سبز)، متوسط (زرد) و پر خطر کرونایی (قرمز) تفکیک می‌شدند. اما در تقسیم‌بندی جدید فهرست سبز و زرد با یکدیگر ادغام شده و فقط فهرست قرمز مشتمل بر ۵۴ کشور باقی مانده است. ایران طبق تقسیم بندی جدید در فهرست قرمز قرار ندارد و از دوشنبه آینده هم ۴۷ از فهرست قرمز خارج می‌شوند.

انگلیس در نظام جدید مسافرتی همچنین مقررات ورود به این کشور را برای مسافرانی که دو نوبت واکسن‌ ضد کرونا زده‌ و از مبدا کشورهای قرمز وارد نمی‌شوند، آسان کرده است. از اواخر ماه جاری میلادی هم التزام مسافران به انجام تست گرانقیمت پی‌سی‌آر در روز دوم به آزمایش ارزان و سریع کرونا تغییر خواهد کرد. به این ترتیب فقط زمانی که نتیجه تست روز دوم مسافری مثبت شود، باید خود را قرنطینه و برای تست پی‌سی‌آر اقدام کند که برای شهروندان انگلیسی رایگان است.

در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس آمده است که دولت دیگر به شهروندان توصیه نمی‌کند که به دلیل مسائل کرونایی به سایر کشور سفر نکنند، مگر در شرایط خاص که نظام بهداشت آن کشور تحت فشار باشد.

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت که تغییرات جدید سفر به خارج را آسان‌تر و تجارت، گردشگری و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه را تقویت می‌کند. وی افزود که رفع هشدارهای مسافرتی باعث می‌شود تا مردم با مسئولیت‌های شخصی به کشورهای بیشتری در جهان سفر کنند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...