صفحه اصلی / اخبار داخلی / جذب 20 میلیون توریست؛ ماموریت غیر ممکن
جذب 20 میلیون توریست؛ ماموریت غیر ممکن - تصویر 1

جذب 20 میلیون توریست؛ ماموریت غیر ممکن

ایجاد شده: 12/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، آمار گردشگران ورودی و خروجی به ایران در بازه 9 ماه ابتدای سال 1396 نشان می‌دهد که تعداد گردشگران ورودی به کشور به 3 میلیون و 893 هزار و 277 نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال 1395 کاهش بیش از 34 هزار نفری معادل کاهش 87 / 0 درصدی را ثبت کرده است.

بررسی آمار گردشگران وارد شده به ایران نشان می‌دهد کشورمان در جذب گردشگران خارجی در سه فصل نخست سال جاری ناکام بوده که عمده دلیل آن نیز کاهش ورودی‌ها در فصل بهار و عدم تغییر در تابستان بوده است؛ نکته‌ای که با فرارسیدن بهار سال 1397 باید مورد توجه قرار گیرد و برای مدیریت آن برنامه‌ریزی شود.

اگر در این گزارش به شمار بازدیدهای صورت گرفته از ایران برحسب ملیت گردشگران ورودی نگاهی بیندازیم، مشخص می‌شود به ترتیب عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، بحرین، کویت، هند و چین در فهرست 10 رتبه برتر مبادی ایران جای می‌گیرند. در این میان، گردشگران وارد شده از این 10 مقصد کاهش 73 / 0 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش داشته‌اند.

بررسی دقیق‌تر گردشگران ورودی به ایران حاکی از آن است که شمار توریست‌های زن وارد شده با کاهش 86 هزار نفری نسبت به 9 ماه نخست سال گذشته به حدود 31 درصد از بازدیدکنندگان خارجی ایران رسیده و شمار آنان به یک میلیون و 191 هزار نفر می‌رسد. این در حالی است که مردان وارد شده به ایران افزایش نسبتا 2 درصدی داشته‌اند و حدود 69 درصد از گردشگران وارد شده به کشور را تشکیل می‌دهند. همچنین شمار مردان خارجی بازدیدکننده از ایران نسبت به 9 ماه نخست سال 1395 حدود 52 هزار نفر افزایش یافته و به شمار 2 میلیون و 701 هزار توریست رسیده‌ است.

نگاهی به این آمار همچنین نشان می‌دهد شمار گردشگران کشورهای غربی که وارد مرزهای ایران شده‌اند بسیار کم است و به نظر نمی‌رسد با وضعیت موجود شاهد رشد چندانی نیز در آنها باشیم.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...