صفحه اصلی / اخبار داخلی / جایگاه اول توسعه گردشگری را به دست خواهیم آورد و تحریم‌ها در مقابل آن زانو خواهند زد
جایگاه اول توسعه گردشگری را به دست خواهیم آورد و تحریم‌ها در مقابل آن زانو خواهند زد - تصویر 1

جایگاه اول توسعه گردشگری را به دست خواهیم آورد و تحریم‌ها در مقابل آن زانو خواهند زد

ایجاد شده: 19/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1398

به گزارش هتل‌نیوز به نقل از خبرگزاری میزان، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در رابطه با وضعیت این روزهای صنعت گردشگری کشور، اظهار داشت: در حال حاضر از صنعتی صحبت می‌کنیم که شکننده‌ترین صنعت در مقابل ناملایمات داخلی اعم از زلزله و سیل از یک سو و پیمان شکنی‌های بین‌المللی از سوی دیگر است.

"محمدعلی فرخ‌مهر" ابراز داشت: نوسانات قدرت خرید پول ملی کشور در مقابل ارزهای خارجی نیز بنیاد متزلزلی را برای هتلداری ایجاد کرده است. صنعت هتلداری پایدارترین مشتری خرید کالاهای مصرفی اعم از مواد غذایی و ... است و لذا نوسان قیمت‌ها در مدیریت اقتصادی و پایداری هتل‌ها بسیار موثر است.

"فرخ‌مهر" افزود: شرایط خوبی در هتل‌ها حاکم نیست و سیاست‌گذاران حوزه داخلی و خارجی بایستی برای گذر از بحران‌ها و ساماندهی گردشگری به عنوان قطب سوم صنعت کشور، چاره‌ای بیاندیشند.

وی در خصوص نقش و فعالیت‌های اتحادیه هتلداران تهران نیز گفت: می‌توانیم بگوییم که تشکلی منسجم و همدل هستیم و تلاش تمامی اعضا در مسیر پایداری اتحادیه هتلداران، باعث شده تا نهادهای حاکمیتی ناظر بر صنعت گردشگری و صنعت هتلداری ما را به عنوان مشاور و بازوی ارزشمند خود در اجرای اوامر به حساب بیاورد.

رئیس اتحادیه هتلداران تهران با اشاره به اقدامات انجام گرفته، گفت: با کمک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صدور پروانه آموزش، توانستیم بیش از پنج هزار نفر از پرسنل واحدهای تحت پوشش خود را در حوزه‌های عمومی و تخصصی آموزش دهیم. همکاری خوب و صمیمانه با شهرداری، سازمان آتش‌نشانی و همچنین وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، نشان از پویایی، بالندگی، همدلی، همراهی و تعامل در گفتار و کردار اعضای اتحادیه هتلداران تهران بوده است.

"محمدعلی فرخ‌مهر" با تاکید بر نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی کشور در شرایط تحریم، بیان داشت: متاسفانه در وهله اول به دلیل عدم اجماع عمومی و جزیره‌ای فکر کردن سیاست‌گذاران، صنعت گردشگری ایران نتوانسته به رشد و بلوغ کامل برسد. صنعت گردشگری صنعتی فرابخشی است و برای رسیدن به وضعیت مطلوب در کوتاه مدت نیازمند برنامه مدون در زمینه جذب گردشگر و ارائه تسهیلات لازم جهت پایداری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت هتلداری است.

وی تصریح کرد: در بلندمدت با گذر از روزمرگی و تدوین شیوه‌های نوین بازاریابی برای جذب گردشگران به تناسب فرهنگ‌های گوناگون، کشف جاذبه‌های متفاوت با هدف ایجاد انگیزه برای سفر به ایران، بهره‌گیری از تمهیدات لازم جهت انعکاس امنیت و آرامش و در نهایت تغییر در استراتژی گردشگری، خواهیم توانست از چالش‌هایی که این تحریم‌ها ایجاد کرده‌اند، گذر کنیم.

این فعال صنعت هتلداری کشور، تاکید کرد: با به نمایش گذاشتن فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و توصیف میراث ملموس و ناملموس خود با استفاده از روش‌های نوین، جایگاه اول توسعه گردشگری را به دست خواهیم آورد به شکلی که تحریم‌ها در مقابل آن زانو خواهند زد.

رئیس تشکل هتلداران پایتخت همچنین گفت: با توجه به افزایش قدرت خرید ارزهای خارجی در برابر کاهش ارزش پول ملی کشور، انتظار می‌رفت تا رشد حضور گردشگران خارجی را شاهد باشیم ولیکن این امر محقق نشد. در شرایطی که کشور ترکیه توانست با استفاده از همین موضوع، شرایط متفاوتی را در صنعت گردشگری خود تجربه کند.

وی افزود: عوامل متعددی نظیر کاهش ارزش پول ملی در رشد گردشگری تاثیرگذار است ولیکن مواردی مانند حذف مالیات ارزش افزوده برای ورود گردشگران خارجی که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ گردیده صرفا مشوق ورود اولیه گردشگر خواهد بود و سایر دست‌اندرکاران صنعت گردشگری همچنان ملزم به پرداخت آن هستند.

رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در پایان گفت: بخشی از گرانی سفر به مالیات‌های جاری و ارزش افزوده مرتبط است و بخشی دیگر نیز به دلیل نوسان قیمت‌ها و همچنین رشد قیمت کالاها و خدمات است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...