صفحه اصلی / اخبار داخلی / جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری زمینه‌ساز رونق اقتصادی کشور است
جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری زمینه‌ساز رونق اقتصادی کشور است - تصویر 1

جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری زمینه‌ساز رونق اقتصادی کشور است

ایجاد شده: 20/بهمن/1398       آخرین ویرایش: 20/بهمن/1398

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری از برگزاری دومین دوره‌ این جایزه با هدف رونق اقتصادی تا پایان امسال خبر داد.

"محمدحسین ایمانی خوشخو" با اشاره به تاکید وزارت گردشگری در برگزاری جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری به عنوان یکی از ابزارهای موثر و قدرتمند برای ارتقا و توسعه مجموعه‌های فعال در حوزه گردشگری کشور، اظهار داشت: الگوی ارزیابی تعالی گردشگری منطبق با الگوی EFQM است که در جلسات مختلف از سوی اساتید و خبرگان حوزه گردشگری و تعالی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

"ایمانی خوشخو" در ادامه ابراز داشت: الگوی تعالی گردشگری با ارزیابی 9 معیار مهم در حوزه توانمندسازها و نتایج از جمله مدیریت، خط مشی و راهبردها، سرمایه انسانی، منابع و همکاری‌ها، فرایندهای مدیریت بازار و ارائه خدمات و محصولات گردشگری و نیز نتایج در مورد گردشگران، سرمایه انسانی، جامعه میزبان، محیط زیست و منابع طبیعی و سازمان به یادگیری، بهبود و نوآوری کسب و کارها و سازمان‌های فعال در حوزه گردشگری، کمک قابل توجهی می‌کند.

رئیس دومین جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری با بیان اینکه امروزه مجموعه‌های فعال در حوزه گردشگری برای قرار گرفتن در زمره بنگاه‌ها و سازمان‌های برتر و پیشی گرفتن از رقبا در بازار ملی و بین‌المللی از این الگوی جامع استفاده می‌کنند، افزود: امسال در ایران نیز شرکت‌ها و سازمان‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری با پیاده‌سازی الگوی تعالی در مجموعه خود، نسبت به خود ارزیابی، اقدام و با حضور در دومین دوره اعطای جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری، میزان تعالی شرکت خود را محک می‌زنند. 

وی تصریح کرد: بنابراین می‌توان علاوه بر بهبود توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری، رونق اقتصادی و برون رفت از اقتصاد تک محصولی را شاهد باشیم.

عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور با اشاره به گستره کاربرد الگوی تعالی صنعت گردشگری، گفت: جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری در هشت بخش نهادهای دولتی مرتبط با صنعت گردشگری، واحدهای اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و خدمات غذایی، شرکت‌های حمل و نقل گردشگر، واحدهای تفریح و سرگرمی، برگزارکنندگان رویدادها و همایش‌های گردشگری و سایر فعالان حوزه صنعت گردشگری، برگزار می‌شود.

"محمدحسین ایمانی خوشخو" در ادامه به شعار رونق تولید، تاکید کرد و گفت: توسعه اقتصاد داخلی از سازمان‌ها و بنگاه‌های متعالی حاصل می‌شود و زمانی می‌توانیم به رونق تولید امید داشته باشیم که سازمان‌های تولیدی و خدماتی و دستگاه‌های پشتیبان آن‌ها یعنی دستگاه‌های دولتی و اجرایی در مسیر تعالی قرار گیرند. 

وی افزود: برای تحقق این موضوع، ضروری است همه مجموعه‌های فعال در حوزه گردشگری کشورمان پیاده‌سازی ارزش‌ها و مفاهیم بنیادین تعالی را در دستور کار خود قرار دهند و تا حصول نتیجه آن را مدیریت و ارزیابی کنند.

"ایمانی خوشخو" در پایان گفت: مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری با حضور نهادها، سازمان‌ها، متخصصان و مجموعه‌های فعال در صنعت گردشگری، ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...