صفحه اصلی / اخبار داخلی / توضیح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در خصوص تغییر ماهیت زمین‌های کشاورزی به هتل
توضیح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در خصوص تغییر ماهیت زمین‌های کشاورزی به هتل - تصویر 1

توضیح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در خصوص تغییر ماهیت زمین‌های کشاورزی به هتل

ایجاد شده: 5/آبان/1397       آخرین ویرایش: 5/آبان/1397

به گزارش هتل‌نیوز و در پی انتشار گزارشی با موضوع تغییر ماهیت زمین‌های کشاورزی به هتل، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با تاکید بر اینکه موضوع توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی در حال رسیدگی است، اعلام کرد:

  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی بر اساس صدور مجوزهای لازم از سوی جهاد کشاورزی و اخذ تائیدیه از کارگروه‌های ذی‌ربط، امکان‌پذیر است و صرف دریافت موافقت اصولی تأسیسات گردشگری، مجوز تغییر کاربری و ساخت و ساز نیست.
  • با توجه به بررسی و پالایش‌های انجام شده، تعداد معدودی تخلف از پروانه ساختمانی صورت گرفته که با پیگیری و مکاتبات این اداره کل، موضوع توسط دستگاه های نظارتی و قضایی در حال رسیدگی است.
  • درخصوص اراضی ده هکتاری یا اراضی جنگلی جلگه‌ای نیز به آگاهی می‌رساند، متولی اصلی اراضی مذکور اداره کل منابع طبیعی است.
  • با توجه به مصوبه هیات وزیران در سال 90، مقرر شد حداکثر 10 درصد قطعات ( 95 پلاک از 953 قطعه مصوب ) با رعایت 20 درصد از سطح اشغال به کاربری توریستی اختصاص یابد که تاکنون فقط 14 مورد موفق به اخذ پروانه ساختمانی شده و 7 مورد در حال ساخت است و مابقی موارد فاقد پیشرفت فیزیکی است.
  • لذا چنانچه در اراضی مذکور، تخلفات از قبیل تفکیک غیرمجاز و ساخت و ساز صورت پذیرفته با مجوز گردشگری نبوده است و یادآور می‌گردد، گزارشی از انبوه‌سازی کاربری توریستی به این اداره کل واصل نشده و در صورت مشاهده برابر ضوابط اقدام خواهد شد.

جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...