صفحه اصلی / اخبار داخلی / تورهای واکسن کرونا مجوز ندارند
تورهای واکسن کرونا مجوز ندارند - تصویر 1

تورهای واکسن کرونا مجوز ندارند

ایجاد شده: 16/تیر/1400       آخرین ویرایش: 16/تیر/1400

به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا، " اسماعیل برات " معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور گفت: تور واکسن کرونا را غیر مجاز اعلام کردیم، چرا که این تورها با سلامت مردم سروکار دارند و بحث سلامت مردم اولویت اصلی به هر حال هر دستگاه اجرایی است.

او افزود: متولی قانونی این موضوع در کشور وزارت بهداشت است، به همین دلیل  وزارت بهداشت هیچ نوع تاییدیه برای برگزاری این تورها نداده است، ما این تورها را مجاز اعلام نمی‌کنیم.

برات ادامه داد: در واقع اطمینان از واکسن کرونا در کشور مقصد نداریم.

او تاکید کرد: تزریق واکسن توسط کشورهای اطراف مورد تایید وزارت بهداشت نیست. کشورهای خارجی برای سفیر و کاردارها در کشور ما واکسن تزریق می‌کنند اما  برای کارمندان ایرانی که در سفارتخانه‌ها کار می‌کنند مجوز ندارند که از واکسن خودشان یعنی واکسنی که کشور متبوعشان داده تزریق کنند.

برات تصریح کرد:  وزارت بهداشت در زمینه تزریق واکسن احتیاط می‌کند. به باور بنده اگر  وزارت بهداشت نوع خاص واکسن کرونا را تایید و آژانس‌های مسافربری دارای مجوز  تاییدیه از وزارت بهداشت برای برگزاری تور واکسن داشته باشد هیچ‌گونه مشکلی بروز نمی کند و باید این اقدام مورد تایید سازمان بهداشت و درمان باشد.

او افزود: تاکنون هیچ گونه تاییدیه‌ای صادر نشده است. هرچند مسئولان امر در این باره بخشنامه صادر و آن را غیرمجاز عنوان کردند. بنابراین اگر دفاتری اقدام کنند تخلف است.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور گفت: از طرفی واکسن دو دز دارد و  فاصله بین تزریق دو واکسن و مسائل بهداشتی آن باید رعایت شود. در این شرایط برگزاری یک تور میسر نمی‌شود.

او ادامه داد: برخی آژانس‌ها مردم را از طریق تبلیغات تشویق به شرکت در این تورها می‌کنند. بنابراین تاکنون برای این تورها از سوی وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاییدیه‌ای صادر نکردیم. در واقع این اقدام را  غیر مجاز اعلام  می‌کنیم.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور افزود: تاکنون موردی از برگزاری تورهای واکسن از دفاتر دارای مجوز ما گزارش نداشتیم که تورها برای تزریق واکسنی فعالیت کنند که ما بخواهیم برخورد کنیم. هرچند عمدتا موارد تبلیغ شده غیرمجاز بوده و  در چهارچوب قوانین برخورد شده است.

او تاکید کرد: بر اساس ماده 7 قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی هم محل فعالیت این تورها از طریق مراجع قضائی تعطیل می‌شود و هم به جرایم نقدی پیش بینی شده در قانون محکوم می‌شوند.

برات افزود: اگر دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آن تورها را به صورت غیرقانونی تبلیغ و اجرا کنند از یک تا سه ماه جواز فعالیت آنها تعلیق می‌شود و قطعا با تور متخلف برخورد خواهد شد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...