صفحه اصلی / اخبار خارجی / توافق بزرگان صنعت هتلداری جهان برای افزایش فروش اتاق از طریق رزرو آنلاین
توافق بزرگان صنعت هتلداری جهان برای افزایش فروش اتاق از طریق رزرو آنلاین - تصویر 1

توافق بزرگان صنعت هتلداری جهان برای افزایش فروش اتاق از طریق رزرو آنلاین

ایجاد شده: 26/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1398

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز و به نقل از بازار هتل، میزان فروش آنلاین اتاق در بزرگترین گروه‌های هتلداری جهان طی سال 2018 تنها 13 درصد، اعلام شده است ولیکن بزرگان صنعت هتلداری نظیر Marriott همچنان در پی افزایش همکاری با OTA هایی مانند Expedia هستند.

اما دلیل اصلی تمایل این همکاری چیست؟ شاید ذکر این نکته کافی باشد که میزان بازدید ماهیانه وب‌سایت Expedia بیش از 750 میلیون است و این رقم برای وب‌سایت گروه هتل‌های Marriott تنها 35 میلیون بازدید، ثبت شده است. از سوی دیگر مذاکره و عقد قرارداد همکاری میان گروه هتل‌های بین‌المللی Marriott و وب‌سایت رزرواسیون آنلاین Expedia آن هم پس از مدت‌ها اختلاف میان هتل‌ها و OTA‌ ها، می‌تواند معاملات سایر زنجیره‌های هتلداری دنیا با سایت‌های رزرواسیون را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

منابع خبری مانند CNBC همچنین از کاهش 2 درصدی میزان کمیسیون پرداختی از جانب Marriott به Expedia بابت هر رزرو، خبر داده‌اند که می‌تواند سرآغازی برای مذاکرات سایر گروه‌های هتلداری با OTA‌ ها باشد. از سوی دیگر بر اساس این قرارداد جدید، گروه هتلداری Marriott قدرت تصمیم‌گیری بیشتری در قبال نوع و تعداد اتاق‌های قابل فروش خود دارد و محدودیتی در این زمینه نخواهد داشت.

در مقابل امتیازات دریافتی Marriott در قرارداد جدید، Expedia همچنان شریک تجاری این برند در پروژه‌ فروش پکیج‌های تعطیلات تحت عنوان Vacation by Marriot باقی خواهد ماند و Marriott موظف است به قرارداد خود مبنی بر ارائه اتاق‌هایش، پایبند باشد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...