صفحه اصلی / اخبار داخلی / تقدیر و تشکر جامعه شرکت‌های گردشگری سلامت از تلاش‌های وزیر گردشگری و اقدامات حمایتی معاون گردشگری کشور در حوزه تسهیل شرایط فعالیت تاسیسات گردشگری
تقدیر و تشکر جامعه شرکت‌های گردشگری سلامت از تلاش‌های وزیر گردشگری و اقدامات حمایتی معاون گردشگری کشور در حوزه تسهیل شرایط فعالیت تاسیسات گردشگری - تصویر 1

تقدیر و تشکر جامعه شرکت‌های گردشگری سلامت از تلاش‌های وزیر گردشگری و اقدامات حمایتی معاون گردشگری کشور در حوزه تسهیل شرایط فعالیت تاسیسات گردشگری

ایجاد شده: 17/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 17/شهریور/1399

رئیس هیأت‌مدیره جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت کشور در گفتگو با هتل‌نیوز، اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در سطح جهانی و بسته شدن مرزها و ممنوعیت سفر به منظور مقابله با شیوع این بیماری مهلک، تاثیرات فراوان و جبران‌ناپذیری را بر صنعت گردشگری جهان و همچنین کشور عزیزمان وارده کرده و آینده مبهم نحوه مقابله و برخورد با این بیماری نیز کار برنامه‌ریزی را برای فعالان این صنعت بسیار سخت و پیچیده کرده است.

"حسین نیکونام" اظهار داشت: خسارات وارده به فعالان صنعت گردشگری خصوصاً شرکت های گردشگری سلامت بسیار عظیم بوده که جبران آن را بسیار دور از دسترس و دست نیافتنی نموده است. 

"نیکونام" ابراز داشت: شرایط سخت اخذ مجوز و بعضاً تداخل دستگاه‌های موازی در گذشته، فعالیت در این بخش را سخت و توسعه گردشگری سلامت کشور را در رقابت با کشورهای رقیب و همجوار، خسته‌کننده کرده بود.

وی افزود: مهمترین نقش دولت در این شرایط، ایجاد ثبات و حمایت از کسب و کارهای گردشگری است. حمایت‌هایی که در محدوده اختیارات وزارت گردشگری نیست. 

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس هیأت‌مدیره جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت کشور تصریح کرد: اجرایی شدن پیشنهادات ارائه شده از سوی وزیر گردشگری به رئیس جمهور محترم از جمله اختصاص 5000 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره با تنفس یکساله، بخشودگی کامل مالیات‌های مستقیم، ارزش افزوده و ... یقیناً تاسیسات و فعالان صنعت گردشگری را از شرایط فعلی نجات می‌دهد اما متاسفانه در شرایط فعلی و وضعیت اقتصادی دولت که ناشی از تحریم‌های ظالمانه و بی‌سابقه است، تاکنون پیشنهادات و تلاش‌های وزارت گردشگری نتوانسته محقق شود.

"حسین نیکونام" ادامه داد: در این شرایط ابلاغ اخیر معاونت گردشگری کشور در خصوص تسهیل شرایط صدور و تمدید مجوز برای تاسیسات و فعالان گردشگری به ویژه تسهیل شرایط اخذ صلاحیت گواهینامه حرفه‌ای سلامت، مرهمی بر این درد بوده و فعالان گردشگری سلامت را امیدوار به آینده‌ای روشن نموده است.

وی در پایان گفت هر چند که مشکلات فعالان حوزه گردشگری بسیار زیاد است ولیکن اقدام اخیر معاونت گردشگری نشان داد که عزم وزارتخانه برای حل مشکلات بخش خصوصی جدی است و آنچه در توان خود دارد را بکار بسته است و به قول سعدی "باید به قدر وسع کوشید."


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...