صفحه اصلی / اخبار خارجی / تعطیلی بیش از هزار هتل در کربلا
تعطیلی بیش از هزار هتل در کربلا - تصویر 1

تعطیلی بیش از هزار هتل در کربلا

ایجاد شده: 8/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 8/اردیبهشت/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز،  " نصیف جاسم الخطابی"  استاندار کربلا گفت؛ فعالیت بیش از هزار هتل به علت ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه و ممانعت از ورود زائر به این استان متوقف شد و ۶۰ هزار نفر بیکار شدند.

وی اعلام کرد: وضعیت گردشگری در استان بیش از یک سال است که به علت توقف گردشگری دینی و عدم ورود زائران به شهر آسیب شدیدی دیده است.

الخطابی افزود: کرونا فعالیت بیش از هزار هتل یعنی ۶۵ درصد از بخش هتل استان را متوقف کرد و حدود ۶۰ هزار نفر بیکار شدند و صدها میلیون دلار خسارت به وجود آمد.

استاندار کربلا اشاره کرد که این موضوع به «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق در دیدار با بخش های اقتصادی استان منتقل شده است.

وی توضیح داد: در این دیدار، بر سر تشکیل شورای عالی گردشگری متشکل از وزارت ها و ادارات مرتبط با گردشگری با لزوم مشارکت بخش خصوصی توافق شد.

استاندار کربلا در ادامه اعلام کرد: قرار شد اعطای روادید به گروه های گردشگری بیش از ده نفر تسهیل شود و به صورت فوری در فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی صادر شود به شرط اینکه قبل از آن به صورت الکترونیکی رزرو صورت گرفته باشد و توافقی با یک شرکت گردشگری عراقی وجود داشته باشد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...