صفحه اصلی / اخبار داخلی / تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها؛ ماموریت جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی
تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها؛ ماموریت جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی  - تصویر 1

تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها؛ ماموریت جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی

ایجاد شده: 11/آذر/1398       آخرین ویرایش: 11/آذر/1398

به گزارش هتل‌نیوز، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن فجر وزارت گردشگری برگزار شد به ارائه گزارش و تشریح عملکرد شش ماه اخیر پرداخت.

"خشایار نیکزاد" در ابتدای این نشست خبری با اشاره به اینکه شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی کاملا دولتی است، اظهار داشت: این شرکت به عنوان بازوی توانمند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حساب می‌آید.وزیر گردشگری کشور نیز در نامه‌ای به وزیر اقتصاد درخواست کرده است تا این شرکت به عنوان یک مجموعه دولتی باقی بماند.

"خشایار نیکزاد" ابراز داشت: وظایف و دستورالعمل‌هایی برای شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نظر گرفته شده است که حسب قانون، آنها را اجرایی می‌کنیم. همچنین اقدامات مهمی را در دستور کار داریم که یکی از آنها برای گروه‌های ورودی پنج نفر به بالا از روسیه است که با توجه به موضوع لغو روادید با روسیه در آینده نزدیک بر عهده این شرکت قرار گرفته است.

"نیکزاد" ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که بر عهده این شرکت قرار گرفته، موضوع مشارکت در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی است که بهمن‌ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، برگزار خواهد شد. برای این نمایشگاه برنامه‌های متعددی را در دستور کار داریم و نمایشگاه خوبی را برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه موضوع احداث سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی را یکی از ماموریت‌های قدیمی شرکت متبوع خود معرفی کرد و با اشاره به مشکلات به وجود آمده در مسیر اجرای این طرح از جمله تهیه زمین، گفت: طی ماه‌های گذشته این موضوع را پیگیری کرده و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم. برای اجرای این طرح با کمک یک مشاور در حال تهیه گزارش دقیقی از وضعیت از اجرای این پروژه در استان‌های مختلف هستیم.

وی در ادامع گفت: تامین ساز و کار ارائه بلیط الکترونیکی در اماکن گردشگری کشور نیز یکی دیگر ماموریت‌های این شرکت است و در حال حاضر توانسته‌ایم این موضوع را در 75 مجموعه تاریخی و موزه‌ای تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه به موضوع ساماندهی خانه‌های مسافر پرداخت و گفت: این موضوع را به صورت برنامه‌ریزی شده انجام می‌دهیم و در حال حاضر یک سامانه در این رابطه تهیه شده است.

وی تصریح کرد: مجری طرح و صاحبخانه می‌توانند به سامانه ساماندهی خانه‌مسافر دسترسی داشته باشند. البته موضوع رزرواسیون با ساماندهی تفاوت دارد و سامانه‌ای که ما طراحی کرده‌ایم ویژه ساماندهی خانه‌های مسافر است و در خصوص رزرواسیون نیز سامانه‌ای را دست طراحی و اقدام داریم.

"خشایار نیکزاد" تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها را یکی از ماموریت‌های جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی معرفی کرد که از طریق معاونت گردشگری واگذار شده است و افزود: این موضوع پیش از این توسط یک شرکت خصوصی انجام می‌شد اما اکنون این کار به ما واگذار شده است و اقدامات خوبی نیز در این خصوص در حال اجراست.

وی در پایان در رابطه با ساماندهی فعالان حوزه گردشگری سلامت، گفت: در این حوزه شاهد فعالیت دلالان هستیم که به حوزه گردشگری سلامت کشور ضربه وارد می‌کند. به دنبال ساماندهی این وضعیت هستیم تا این حوزه نیز قانون‌مند شود و شاهد سوء استفاده نباشیم.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...