صفحه اصلی / اخبار داخلی / تصمیمات دولت و وزارت بهداشت مبنای اعلام شرایط فورس ماژور در صنعت گردشگری است
تصمیمات دولت و وزارت بهداشت مبنای اعلام شرایط فورس ماژور در صنعت گردشگری است - تصویر 1

تصمیمات دولت و وزارت بهداشت مبنای اعلام شرایط فورس ماژور در صنعت گردشگری است

ایجاد شده: 5/اسفند/1398       آخرین ویرایش: 5/اسفند/1398

به گزاش هتل‌نیوز، معاون گردشگری کشور با تاکید بر اینکه همه فعالان گردشگری کشور در خصوص لغو سفرها با مردم همراه هستند، گفت: اطلاعیه‌های وزارت بهداشت و شورای تامین استان‌ها، مبنای فعالیت‌های گردشگری است.

"ولی تیموری" اظهار داشت: صنعت گردشگری، اخلاق‌مدار است و فعالان این صنعت اگر ببینند که اتفاقی خارج از اراده افراد منجر به ابطال سفری شده است، حتما همراهی می‌کنند. در واقع دفاتر خدمات مسافرتی، هتلداران و راهنمایان این همراهی را انجام خواهند داد.

"تیموری" ابراز داشت: اخلاق این را حکم می‌کند تا به مردم تحمیل نشود که چون پروازی چارتر یا سیستمی است، پس حتما باید هزینه کنسلی آن پرداخت شود. به ویژه زمانی که اراده افراد در این زمینه دخیل نبوده است. بنابراین همیشه توصیه می‌کنیم که فعالان گردشگری با مردمی که در حال حاضر امکان سفر ندارند، این همراهی را انجام دهند.

معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: اکنون در شرایطی قرار گرفته‌ایم که برخی از ایرلاین‌ها پروازهای خود را به ایران کنسل کرده‌اند و سخت‌گیری می‌کنند. از طرفی مردم هم نمی‌خواهند به منطقه‌ای بروند که آن شهر اکنون درگیر "کرونا" است و اینکه برای سفر به مقاصد دیگر دچار تردید هستند.

وی تاکید کرد: حالا که مرجع اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت است، باید دستگاه‌های دیگر نیز تابع آن باشند و همکاری کنند. ما هم اعلام می‌کنیم که ادارات کل استانی اینکه کدام یک از جاذبه‌ها، سایت‌ها و موزه‌ها تعطیل باشد یا چه تمهیداتی اندیشیده شود را با تصمیم شورای تامین استان‌ها به اطلاع عموم مردم برسانند.

"ولی تیموری" افزود: توصیه ما این است که همه مردم، اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت درباره اینکه به کدام شهرها بروند یا نه و اختیاراتی که به شورای تامین در این خصوص داده شده را پیگیری کنند و مبنای فعالیت‌های گردشگری خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: همچنین فعالان گردشگری، بحث‌های مربوط به شرایط فورس ماژور و کنسلی اتاق و پرواز را تا جایی که می‌توانند رعایت کننند و در مواردی مانند کنسلی پروازهای ترکیه بر اساس دستورالعمل‌های ابطال رزروها در شرایط خاص اقدام شود.

معاون گردشگری همچنین گفت: هم‌اکنون برخی استان‌ها در شرایط خاص قرار دارند و نمی‌توان گفت که چون مسافر قبلا بلیت گرفته در حال حاضر نمی‌تواند آن را کنسل کند. ما باید این همراهی را با یکدیگر داشته باشیم. البته استان‌ها باید تابع شرایط اعلام شده وزارت بهداشت باشند.

وی در پایان در خصوص اینکه آیا می‌توان گفت که گردشگری کشور در حال حاضر در شرایط فورس ماژور قرار دارد یا خیر، گفت: شرایط استان‌ها با یکدیگر متفاوت است. اگر شورای تامین یا وزارت بهداشت اعلام کنند که شهر یا استانی در حالت ویژه قرار دارد، همکاران ما نیز باید طبق همان عمل کنند و آن را مد نظر قرار بدهند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...