صفحه اصلی / اخبار داخلی / تشکر معاون گردشگری کشور از جامعه هتلداران / آغاز فرایند واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی به تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری
تشکر معاون گردشگری کشور از جامعه هتلداران / آغاز فرایند واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی به تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری - تصویر 1

تشکر معاون گردشگری کشور از جامعه هتلداران / آغاز فرایند واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی به تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری

ایجاد شده: 25/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 25/مرداد/1397

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری میراث آریا، از آغاز فرایند واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی این سازمان به تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی گردشگری خبر داد.

به گزارش هتل‌نیوز، مهندس “محمد محب‌خدایی” با اشاره به هماهنگی و همراهی بی‌سابقه بخش خصوصی و دولتی، اظهار داشت: در سایه این همکاری، اتفاقاتی مثبت در صنعت گردشگری کشور رخ داده است که از این میان می‌توان به رشد 20 درصدی گردشگری داخلی در ایام نوروز و افزایش 38 درصدی گردشگر ورودی در چهار ماه نخست امسال، اشاره کرد.

معاون گردشگری کشور در ادامه نقش دو تشکل جامعه هتلداران و آژانس‌داران در دستیابی به این نتایج را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی بنای خود را بر تعامل سازنده با تمامی فعالان گردشگری گذاشته است.

وی تصریح کرد: در این راستا و برای اولین بار امور تصدی‌گری و اجرایی قابل واگذاری به بخش خصوصی را احصا کرده‌ایم. برای مثال در راستای اجرای قانون برنامه ششم، بررسی و تائید قوانین و مقررات صنعت گردشگری بر عهده خود فعالان این عرصه گذاشته شد و در حال حاضر تمامی انجمن‌ها و مجامع گردشگری بر اساس اساسنامه‌های تدوین شده توسط خودشان و بدون کوچکترین دهالت دولتی، فعالیت می‌کنند.

“محب‌خدایی” به نقش حمایتی و تسهیل‌ساز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد و افزود: از انجمن‌ها و تشکل‌های فعال گردشگری در سراسر کشور تقاضا داریم تا مسائل، مشکلات، درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را با ادارات کل استانی سازمان میراث فرهنگی در میان بگذارند تا در اسرع وقت و از طریق فرایندهای قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در خصوص حمایت‌های مالی دولت از پروژه‌های گردشگری نیز گفت: برای نخستین بار مبلغی بالغ بر 8700 میلیارد تومان تسهیلات برای فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری، اختصاص یافته و هم‌اکنون در حوزه اشتغال بیش از 70 هزار شغل پیش‌بینی شده است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر میان دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط برای ارتقای جایگاه گردشگری در کشور، گفت: تنها با همفکری، تلاش و تعامل بیشتر با بخش خصوصی و فعالان گردشگری، می‌توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم لذا در سطح ملی و در همکاری نزدیک با انجمن‌ها و تشکل‌ها به دنبال رفع چالش‌های این جوزه هستیم تا همه پای کار بیایند و با انسجام، اتحاد و یکدستی، مشکلات را کنار بزنیم و با تغییر تاکتیک‌های خود در موضوع بازاریابی، فرصت‌های جدیدی برای صنعت گردشگری کشور ایجاد کنیم.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...